En salgspartner har til formål at hjælpe jer med at få flere kunder. Hos Radiant er det netop det, vi kan hjælpe jer med. I denne artikel kigger vi på:
- Hvad er en salgspartner?
- Få en salgspartner i Radiant
- Fordele ved en salgspartner
- Hvorfor skal vi hjælpe jer med salg?
Hvad er en salgspartner?
En salgspartner er en virksomhed eller freelancer, der hjælper jer med at øge jeres salg. Personen eller virksomheden er altså en ekstern hjælp til jeres eksisterende salg. Nogle virksomheder får også en salgspartner på, før de har opbygget deres egen salgsafdeling, da det både kan være billigere og fungere som proof of concept på, om salg er den rette kanal for dem.
Denne type partnerskab kan variere fra løse aftaler, hvor salgspartneren fungerer som en affiliate, til mere formelle og integrerede forhold, hvor de kan agere som distributører eller forhandlere. Salgspartnere spiller ofte en vigtig rolle i at udvide virksomhedens rækkevidde til nye markeder (læs mere om ekspandering) eller segmenter ved at udnytte deres eksisterende netværk og salgsevner.
En salgspartner kan også være andet end eksekverende og fungere mere som en salgscoach eller en taktisk/strategisk partner, der hjælper virksomheden med hvilken retning, deres salg bør gå.
Få en salgspartner i Radiant
Hos Radiant hjælper vi B2B virksomheder med at øge deres salg. Vi har hjulpet mere end 100 virksomheder med at optimere salgsprocesser, opsætte strukturer og definere deres ICP / målgruppe.
Med os som din salgspartner får du:
- Mere omsætning: Vi har solgt for 100+ millioner ARR for vores kunder.
- Et setup, der virker: Vi har 1+ million datasæt fra salgsprocesser i Norden.
- Erfarne konsulenter: Vores dygtige og erfarne salgskonsulenter er klar til at hjælpe dig.
- Dyb industrierfaring: Vi specialiserer os i at arbejde med B2B virksomheder.
- En dygtig partner: Vores kunder rater os 5/5 – læs vores testimonials her.
Derudover får I også mange andre fordele – f.eks. får I ejerskab over alle data, en fleksibel prismodel, playbooks og det bedste HubSpot setup til netop jeres virksomhed.
Du kan læse mere om vores ydelser inden for salg her:
- Sales as a Service: B2B salgseksekvering på jeres vegne + nedenstående.
- HubSpot as a Service: Optimer processer i salg og få mere effektiv vækst. Herunder, optimering af salgsproces, automatiseringer, optimering af salgspipeline, CRM strategi, AI til salg, sales enablement, en segmentering og meget mere.
Vil du vide, om vi er et match for dig, anbefaler vi, at du starter med at læse vores testimonials. Alternativt kan vi tage 30-minutters kald, hvor vi hurtigt kan få afstemt, hvordan vi kan hjælpe dig.
Da vores forretningsmodel er baseret på at vækste vores partnere, arbejder vi kun med virksomheder hvor vi ser et langt og profitabelt match. Arbejder du sammen med os, er du altså garanteret den bedste service, vi kan levere.
Fordele ved en salgspartner
I ovenstående afsnit er du blevet klogere på nogle af fordelene ved specifikt at have os som salgspartner. Her er nogle af de grunde og fordele, som vi typisk hører, at vores partnere leder efter:
- Erfaring i, hvordan man griber salg an på et bestemt marked
- Effektivisering af salgsprocesser og salgspipelines
- Erfaring i indvendinger, USP’er og salgspitch
- Hjælp til opbygning af en salgsafdeling
- Øget salg/flere kunder
Dette er nogle af fordelene ved at få hjælp fra en salgspartner. Helt grundlæggende er den store fordel erfaringen og de ekstra hænder, uden man skal til at lære nye medarbejdere op. At have en salgspartner fungerer mere som en plug-n-play løsning. Samtidig er det nemt at måle rentabiliteten, når man hyrer en salgspartner.
Hvorfor skal vi hjælpe jer med salg?
Vi vil meget gerne hjælpe jer, hvis I er en B2B virksomhed, der ønsker hjælp til:
- Sales enablement
- Leadgenerering
- Revenue operations (RevOps)
- Eksekverende B2B salg
- Salgspipeline optimering
- Segmentering
- Test af et nyt marked i Norden/Dach-regionen – Sales GTM
- Salgsledelse – Sales Excellence
- Optimering af CRM med henblik på salg, marketing og kundeservice – HubSpot as a Service
Vi er nemlig specialister i alt dette, og vores forretningsmodel bygger på at vækste vores kunder. Vi tager derfor altid et par indledende samtaler, hvor vi drøfter, hvordan vi kan hjælpe jer med jeres salg. Vi opbygger business cases, og vi har naturligvis en testperiode for at sikre det bedst mulige samarbejde mellem os og din virksomhed.