Christoffer Tofte

B2B salgsekspert

Head of Growth | Cand.Merc.IMM

Om Christoffer

Erfaring:

B2B salg og HubSpot

Christoffer valgte i en ung alder at specialisere sig for hvordan virksomheder kan opnå øget salg. Sideløbende med sin bachelor og kandidat på CBS, som han i øvrigt supplerede med fag i både USA og London, arbejdede han med salg i Nykredit. Med 3 års salgserfaring i Nykredit fik han ansvaret for en afdeling inden for nicheforsikringer, hvor han første gang stiftede bekendtskab med salgsledelse.

Efter endt studie i 2019 startede Christoffer i Radiant, hvor han de sidste 5 år har specialiseret sig i Sales as a Service, som blandt andet omfatter:

  • Udførsel af B2B salg på tværs af 5 forskellige kunder
  • Salgsledelse af sine salgsteams
  • Samspillet mellem CRM, Marketing og salg
  • Brugen af BI værktøjer og andre salgsunderstøttende værktøjer
  • Udvikling af dynamiske Playbooks til at skabe øget salg for vores kunder

Erfaring med B2B salg

Christoffer har de seneste 5 år specialiseret sig i samtlige aspekter af at excellere eksekverende salg for Radiant’s kunder. Christoffer har været ansvarlig for at skabe succes på flere af Radiant’s kunder, hvor han altid har vist vejen ved selv at gå forrest og skabe resultater. Christoffer har på vegne af hans kunder afholdt 450+ salgsmøder med en winrate på 31%, hvilket har skabt recurring revenue for mere end 8 mio. DKK . Hans kompetencer og dybe viden inden for B2B salg har gjort ham til en fantastisk salgsleder, hvor han understøtte og iscenesætter sine teams til at excellere eksekverende salg. Som Head of Growth fordyber Christoffer sig med discipliner som blandt andet:

  • Forståelse af salgsproces fra lead til deal samt identificering af optimeringer heri
  • Salgsdata og metrics
  • Opbygning af målrettede kampagner
  • KPI’er og målsætning
  • Udvikling af rapporter og dashboards
  • Håndtering og styring af pipeline
  • Brugen af konkurrencer og andre salgsfremmende initiativer
  • Udvikling af salgsteknikker, som klæder salgsteamet på til at opnå bedre resultater
  • Opbygning og anvendelse af salgsplaybook med best practice for hele salgsprocessen

Erfaring med HubSpot

Ifølge Christoffer er Hubspot, og anvendelsen af CRM systemet, nøglen til at arbejde effektivt med salg og salgsledelse. Han har i mange år nørdet brugen af Hubspot og hvordan  systemet kan understøtte salgsresultaterne både internt i Radiant og på vegne af vores kunder. Christoffer bruger blandt andet Hubspot til:

  • At arbejde effektivt med prospecting og automations
  • Forstå salgsdata og hvordan salgsindsatsen skal justeres
  • Navigere i hvordan indsatsen skal prioriteres for at opnå bedre resultater
  • Forecaste resultater i hele salgsprocessen
  • Navigere i pipeline og hjælpe kunderne med at vinde flere kunder

Uddannelse

    Nye artikler