Hvad er HubSpot Sales Hub?
HubSpot Sales Hub er en del af HubSpot CRM-platformen, som omfatter fem hubs. HubSpot Sales Hub er en salgssoftware designet til at styre salgsprocesser og forbedre salgsaktiviteter. Huben giver dig et sæt værktøjer og funktioner, der gør dig i stand til at automatisere og strømline salgsprocesserne, spore og analysere indsatsen og arbejde mere effektivt sammen i salgsafdelingen.
HubSpot Sales Hub
Hvordan fungerer HubSpot Sales Hub?
HubSpot Sales Hub er en del af HubSpot CRM-platformen. Formålet med HubSpot Sales Hub er at hjælpe salgsteams med at være mere produktive, effektive og i sidste ende lukke flere kunder.
Hub’en integreres nemt med resten af HubSpot CRM-økosystemet, såsom HubSpot Marketing Hub, samt tredjepartsværktøjer, såsom Gmail, Slack og LinkedIn. Dette giver en komplet salgsløsning, der kan dække alle stadier af kunderejsen.
Løsningen tilbyder funktioner som kontakthåndtering, e-mail-sporing, salgspipeline-styring, opgave- og aktivitetsstyring samt rapportering og analyser. Salgshubben består af fire løsninger den gratis, Starter, Professionel og Enterprise. Planerne indeholder forskellige funktioner og værktøjer. Få helt styr på hvad er HubSpot.
Lad os se nærmere på de fire planer og hvilke funktioner og begrænsninger hver plan indeholder.
Få den Ultimative HubSpot Platform
Få de 3 gyldne trin til at implementere den ultimative HubSpot-platform. Download en gratis guide lavet af en Top HubSpot Partner i Norden.
HubSpot er en kraftfuld platform, der kan hjælpe virksomheder med at skabe kontinuerlig vækst samt styre sine marketing-, salgs- og kundeserviceaktiviteter.
Implementering af HubSpot kan være en kompleks proces, og det er vigtigt at have en klar strategi og på plads for at få mest muligt ud af platformen.
HubSpot Sales Hub Løsning
Hvilke løsninger tilbyder HubSpot Sales Hub?
HubSpot Sales Hub tilbyder fire forskellige løsninger – Gratis, Starter, Pro og Enterprise. Hver løsning af forskellige features, tools og begrænsninger. Vi har samlet de vigtigste funktioner nedenfor, men hvis du vil have det fulde overblik, kan du se det lige her.
Vær opmærksom på, at selvom en funktion er inkluderet i en specifik løsning, kan den være begrænset. For eksempel er ‘dokumenter’ begrænset til 5 i den gratis version, men 1000 i startversionen.
Nogle gange kan det være svært at finde ud af, hvilken løsning der matcher dit behov. Derfor kontakter mange en HubSpot Partner, såsom Radiant, for at blive guidet til den rigtige løsning. Kontakt os for gratis sparring.
HubSpot Sales Hub Free
HubSpot CRM har en gratis version Det samme har Sales Hub. Med den gratis version får du adgang til forskellige værktøjer. Vi har listet nogle af de vigtigste funktioner nedenfor. Vær opmærksom på der kan forekomme begrænsninger.
Nogle af funktionerne inkluderet i den gratis version:
- Custom Properties:Tilpas og organiser data, så de passer til dine behov.
- Dashboard: Få en visuel oversigt over din præstation og dine målinger.
- Pipeline: Spor din salgsproces og fuldt overblik over deals.
- Documents: del og trakc dokumenter.
- Email Scheduling: planlæg og send emails på det rette tidspunkt.
- Email Tracking:Overvåg email interaktioner og KPI’er.
- Email Template: Lav og send professionelle emails.
- Live Chat:integrer og hjælp hjemmeside-besøgende
- Meeting Planner: Del din kalender og planlæg møder.
- Meeting Scheduling: Planlæg møder uden en lang email-samtale.
- Reporting Dashboard: Analyser og overvåg dine KPI’er og fremskridt.
- Snippets: Spar tid ved at bruge genanvendelige snippets.
- Quotes: Opret og send professionelle salgstilbud.
HubSpot Sales Hub Starter
Med Sales Hub Starter-løsningen har du de samme funktioner som i gratis-udgaven, men med færre begrænsninger inden for funktionerne. For eksempel får du ubegrænset e-mail notifikationer i stedet for 200, som du får i gratis løsningen. Desuden får du nye funktioner såsom flere valutaer, simpel automatisering og mål for din indsats.
Nogle af funktionerne inkluderet i Starter-versionen:
- Alle funktioner fra ‘Free’
- Account-Based Marketing: Målret markedsføring mod store potentielle kunder.
- Conversation Routing: Send samtaler til det rigtige team/person.
- Goals: Sæt, spor og opnå dine mål
- Multiple Currencies: Administrer aftaler og fakturaer i forskellige valutaer.
- Rep Productivity Performance: Mål og forbedrer dit salgsteams produktivitet.
- Sales Automations: Automatiser gentagne opgaver, workflows for at spare tid og øge effektiviteten.
HubSpot Sales Hub Professional
Med Sales Hub Professional tager du dit system til næste niveau. Få funktioner såsom personlige videoer, salgsautomatisering eller tilpasset rapportering. Du får selvfølgelig også alle funktionerne fra Starter-løsningen.
Nogle af funktionerne inkluderet i den professionelle version:
- Alle features fra ‘Starter’
- Calculated Properties: Automatiser komplekse beregninger på kontakt-, virksomheds- og aftale-properties.
- Company and Deal Scoring: Prioriter virksomheder baseret på deres adfærd.
- Custom Reporting:Opret og del tilpassede rapporter baseret på data.
- Deal Stage, Task, and Lead Rotation Automation:Automatiser deals-, opgaver- og lead-opgaver baseret på kriterier.
- Phone Support: Adgang til telefonsupport for at få hjælp hurtigt.
- Sales analytics: Spor og analyser salgsresultater med detaljerede analyser og rapportering.
- Sequences: Automatiser og personificer dine salgsmails.
- Teams: Organiser dit team i grupper og lav specifikke rapporter og opgaver.
HubSpot Sales Hub Enterprise
Get the full package with the Enterprise solution. Ved at vælge Enterprise får du fuld adgang til HubSpots komplette salgs-løsning. Ud over de funktioner, der er tilgængelige i Professional, kan du også få funktioner såsom forudsigelig leadscoring, tilbagevendende omsætningssporing og prognoser.
Nogle af funktionerne inkluderet i Enterprise-versionen:
- Alle funktioner fra ‘Professional’
- Call transcription: Automatiser transskribering af optagede opkald.
- Custom Objects: Tilpas ‘data-felter’ til dit specifikke behov.
- Forecasting: Forudsig fremtidige salgsresultater.
- Playbooks: Standardiser salgsprocesser.
- Lead Scoring: Forudsige lead-kvalitet og sandsynlighed for at konvertere dem til kunder.
- Record Customization: Tilpas dit overblik.
- Recurring Revenue Tracking:Giver dig mulighed for at spore, forudsige og rapportere om tilbagevendende omsætning, hvilket giver værdifuld indsigt i vækst og økonomisk planlægning.
Priser
HubSpot Sales Hub Priser
Nedenfor kan du få et overblik over de forskellige prisplaner og nogle af de inkluderede funktioner.
Vær opmærksom på mulige prisændringer og ændringer i begrænsninger i funktioner. Du kan finde det fulde prisoversigt på HubSpots hjemmeside.
Starter
Starter på- Alle fordele fra ‘Free’
- 2 brugere inkluderet.
- 2 Deal Pipelines
- 10 Custom Properties
- Mål
- Simpel automatisering
Professional
Starter på- Alle features fra ‘Starter’
- 5 brugere inkluderet
- Account-Based Marketing Tools
- Brugerdefineret rapportering
- Flere Deal Pipelines
- Salgsautomatiseringer
- Salgssekvenser
Enterprise
Starter på- Alle funktioner fra ‘Professional’
- 10 brugere inkluderet
- Brugerdefinerede objekter
- Forecasting
- Playbooks
- Recurring Revenue Sporing
Det er muligt at købe yderligere brugere i hver løsning for et månedligt gebyr.
Stadig forvirret over prisplanerne, funktionerne og begrænsningerne? Som Top HubSpot Partner hjælper vi dig med at få de rigtige hubs og versioner, der matcher dine behov – og få de bedste priser og aftalestrukturer.
Vil du vide mere om HubSpot og Radiant?
Den Bedste HubSpot Sales Hub
Hvordan får man mest ud af HubSpot Sales Hub?
For at bruge HubSpot Sales Hub fuldt ud, er det vigtigt at have et ‘kyndigt’ team. HubSpot Academy tilbyder gratis kurser, webinarer og certificeringer for at hjælpe jer igang. Derudover kan du samarbejde med en HubSpot Solution Partner som Radiant, der kan levere skræddersyet support til implementering og optimering af platformen. Med en certificeret træner kan du lære at bruge platformen i praksis. Det er vigtigt at overveje, hvilke hubs og funktioner, der stemmer overens med jeres mål og behov, før du træffer en beslutning.
Hvem er Radiant?
Vi skalerer virksomheder
Vi implementerer industri-ledende HubSpot Platforme. Fordi vi har samlet tusindvis af datasæt fra salg og markedsføring, så vi ved, hvad der fungerer på det nordiske marked.
Vi praktiserer det vi prædiker, vi fortæller dig ikke bare hvad du skal gøre vi gør det faktisk for dig.
- RVi implementerer! Optimerer! Skalerer! Den ultimative HubSpot platform
- RFørende HubSpot-partner med +30 HubSpot-certificeringer og 5/5 stjerner
- RB2B Sales as a Service med rekordstore ROI-resultater
- RStiftet i 2017. I 2023 er vi +30 medarbejdere i DK og NO.
- RKun for B2B
Download B2B salgs-tools.
Best practice for effektivt B2B salg
Hybrid Salgsproces Skabelon
Hybridsalg er den mest succesrige måde at lave salg på. Det er kombinationen af flere kanaler, transaktionssalg og relationelt salg.
Optimer dine online salgsmøder
Vi giver dig den bedste struktur og rammer for at have et succesfuldt online salgsmøde med det optimale resultat for øje.
Lead Development Framework
Forstå, hvordan du designer effektive marketing-funnels ved at bruge dette enkle Lead Development Framework, der anvendes i HubSpot.
Artikler omkring B2B salg og HubSpot
Lær om B2B-salg, Sales as a Service, salgsprocesser, HubSpot-implementering, HubSpot-optimering, HubSpot-integrationer og hvordan du bruger en HubSpot-partner osv.