HubSpot Sequences – automatiser dine salgs- og marketingprocesser

Joakim Steenfos

21 dec, 2022
HubSpot Sequences – automatiser dine salgs- og marketingprocesser

HubSpot Sequences er et stærkt værktøj, der kan hjælpe B2B-virksomheder med at forbedre deres resultater. Denne funktion er en del af HubSpot Sales Hub-platformen og giver dig mulighed for at automatisere salgs- og marketingprocesser, hvilket i sidste ende giver mulighed for at skalere driften mere effektivt.

Hvad er HubSpot sequences?

HubSpot Sequence er et værktøj, der giver virksomheder mulighed for at oprette automatiserede “sequences” af e-mails, opgaver og andre handlinger, der udløses af specifikke begivenheder eller betingelser. Du kan f.eks. oprette en sekvens, der sender en række opfølgende e-mails til en kunde, når vedkommende har udfyldt en formular på virksomhedens hjemmeside. Denne sekvens udløses, når den potentielle kunde indsender formularen, og e-mailene sendes automatisk i henhold til den tidsplan og de betingelser, som virksomheden har angivet.

Hvorfor er HubSpot sequences nyttige?

En af de vigtigste fordele ved at bruge HubSpot Sequence er, at det giver virksomheder mulighed for at automatisere deres salgs- og marketingprocesser. Det kan spare meget tid og kræfter, da virksomheden ikke længere behøver at følge op på potentielle kunder manuelt. I stedet arbejder sequences for dem, så virksomheden kan fokusere på andre opgaver og aktiviteter.

Ud over at spare tid og kræfter kan HubSpot Sequence også hjælpe virksomheder med at forbedre deres resultater og ydeevne. Ved at automatisere salgs- og marketingprocesser kan virksomheder sikre, at de konsekvent og effektivt interagerer med deres potentielle kunder. Det kan være med til at forbedre konverteringsraten, øge kundefastholdelsen og skabe generel vækst.

et billede med et diagram og nogle KPI'er for en sekvens i HubSpot
Eksempel på, hvordan et præstationsdiagram i HubSpot sequences ser ud

Hvordan bruger man HubSpot sequences?

Men hvordan bruger virksomheder HubSpot Sequence? Her er en trin-for-trin-guide:

  1. Log ind på din HubSpot-konto, og gå til menuen “Automation”.
  2. Klik på “Sequences” under menuen “Automation”.
  3. Fra siden “Sequences” skal du klikke på knappen “Create” for at oprette en ny sekvens.
  4. På siden “Create Sequence” skal du give din sekvens et navn og en beskrivelse og vælge den type sekvens, du vil oprette (f.eks. e-mail, opgave eller begivenhed).
  5. Dernæst skal du angive udløseren for din sekvens. Dette er den hændelse eller betingelse, der får sekvensen til at starte. Du kan f.eks. angive, at sekvensen skal udløses, når en kontakt tilføjes til en bestemt liste, eller når en kontakt åbner en bestemt e-mail.
  6. Når du har angivet udløseren for din sekvens, kan du tilføje de enkelte trin, der udgør sekvensen. Tilføj f.eks. et trin til at sende en e-mail, et trin til at tildele en opgave til et bestemt teammedlem eller et trin til at vente i et bestemt tidsrum, før du går videre til næste trin.
  7. Når du har tilføjet alle trin til din sekvens, kan du forhåndsvise og teste sekvensen for at sikre, at den fungerer som forventet.
  8. Til sidst, når du er tilfreds med din sekvens, kan du gemme og aktivere den. Fra det tidspunkt vil sekvensen køre automatisk i henhold til den trigger og de betingelser, du har angivet.

Hvem bruger HubSpot sequences?

Mange B2B-virksomheder, herunder dem inden for SaaS, finans, professionelle tjenester og teknologibranchen, bruger HubSpot Sequence til at automatisere deres salgs- og marketingprocesser. Dette kraftfulde værktøj giver dem mulighed for at oprette automatiserede “sequences” af e-mails, opgaver og andre handlinger, der udløses af specifikke begivenheder eller betingelser.

Et eksempel på en situation, hvor sequences er relevante:

Tænk på en teknologivirksomhed, der sælger software til andre virksomheder, for at give et konkret eksempel på, hvordan HubSpot Sequence kan være relevant og nyttig. Denne virksomhed kan bruge HubSpot Sequence til at oprette en sekvens, der udløses, når en kunde downloader en gratis prøveversion af softwaren. Sekvensen kan omfatte trin til at sende opfølgende e-mails til kundeemnet, planlægge demoopkald med salgsteamet og tildele opgaver til kundesuccesteamet. Ved at automatisere disse processer kan teknologivirksomheden sikre, at de konsekvent og effektivt engagerer sig med deres potentielle kunder, hvilket fører til forbedrede konverteringsrater og generel vækst.

Er det svært at bruge?

Brugergrænsefladen er designet til at være brugervenlig og intuitiv, så de fleste brugere vil kunne oprette og administrere deres sequences uden problemer. Derudover er HubSpots supportteam altid klar til at besvare spørgsmål og yde hjælp, hvis det er nødvendigt. Sequences bruges, når projektet, rejsen eller aktiviteten ikke er kompleks. Hvis du vil skabe kompleks automatisering, bør du i stedet bruge HubSpot Workflow.

Strålende resultater

Værktøjet er optimalt til enhver form for virksomhed. Med den rette struktur bruger Radiants kunder HubSpot Sequences til at automatisere opgaver, der typisk er tidskrævende. Med en enkel og brugervenlig grænseflade er der ingen grund til ikke at drage fordel af dette værktøj.

For yderligere læsning, klik her og læs: Sådan bruger Radiant Hubspot Sales Hub

Radiant Rating og Anbefaling

8/10. Automatisering er nøglen til forretningssucces, fordi det øger effektiviteten, reducerer fejl og sænker omkostningerne. Det giver dig mulighed for at strømline processer og frigøre tid og ressourcer til at fokusere på andre forretningsområder.

Krav:

HubSpot Sales Hub Professional (5.000 sequences pr. konto + 500 e-mails sendt dagligt). For mere information om sequences i HubSpot gå til HubSpots egen side om sequences, og hvordan man opretter og redigerer en – her

Har du nogle spørgsmål, eller vil du høre hvordan Radiant kan hjælpe dig?

Kontakt os i dag og hør hvordan vi kan booste dit salg eller optimere jeres salg, marketing og CS i HubSpot

Lignende webinarer

Måske er du også interesseret i…