ABM-værktøjer i HubSpot: Succes med personlig markedsføring

Joakim Steenfos

19 apr, 2023
Anslået læsetid: ( Antal ord: )

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

ABM-værktøjer i HubSpot: Succes med personlig markedsføring

Er du B2B-markedsfører, og vil du forbedre din markedsføring ved at øge personaliseringen? Så er du kommet til det rette sted! Nu dykker vi ned i en verden af account-based marketing (ABM) og viser dig, hvordan HubSpot Marketing Hub kan hjælpe dig.

Hvorfor ABM-værktøjer og automatisering kan hjælpe dig med at få mere omsætning

Lad os starte med formålet med Account Based Marketing, som er at øge personaliseringen af det indhold, du henvender dig til dine kunder med. ABM er en laserfokuseret marketingindsats, der er målrettet specifikke konti, hvilket betyder, at du kan zoome ind på potentielle kunder med høj værdi og levere personlige kampagner. For at skabe bedre engagement, højere konverteringsrater og mere salg, hvilket fører til højere indtægter.

I HubSpot er du heldig at have alle data om dine potentielle kunder samlet på ét sted.

Hvad er fordelene ved ABM-værktøjer og automatisering i forhold til marketing?

ABM-værktøjer har nogle fantastiske fordele, og her er en oversigt. For det første giver de mulighed for meget personlig markedsføring. Ved at målrette mod specifikke konti kan du skabe skræddersyede budskaber og indhold, der vækker genklang hos din målgruppe. Det betyder bedre engagement og mere tillid fra dine potentielle kunder.

Med HubSpot Marketing Hub kan du spore og analysere kontoengagement, hvilket hjælper dig med at identificere, hvilke strategier der virker, og hvilke der skal forbedres. Det betyder mere effektiv markedsføring og bedre udnyttelse af dine ressourcer. Det betyder også, at du kan sammenligne ABM med “normal” markedsføring og se, om ABM er indsatsen værd.

En trin for trin-guide til at sætte det op

Som mange andre guider har vi oplevet, at der ikke er en måde at sætte ABM op på. Men vi vil hjælpe dig med at komme i gang.

Find et kundeemne, som du gerne vil have fat i, og gå ind i det.

  • Når du opretter din e-mail, er målet med ABM at gøre den meget specifik.
  • Derfor er HubSpot det perfekte sted at lave markedsføring, da man har alle data om et mål samlet.
  • Du kan se, hvilke sider på din hjemmeside de har været på (hvis din sporing er installeret korrekt), og om de har modtaget annoncer eller tidligere samtaler.
  • Brug nu disse oplysninger til at skabe din e-mailmarkedsføring

Hvis du ønsker, at markedsføringen skal være meget specifik, kan du kombinere kundeemner, der har fælles kontaktpunkter, og kombinere e-mailmarkedsføring og annoncer – læs vores guide om omnichannel-markedsføring.

Et eksempel, hvor det er relevant for en virksomhed

Er du klar til at komme i gang med ABM-værktøjer og automatisering ved hjælp af HubSpot Marketing Hub? Følg disse enkle trin:

  • Identificer dine målkonti: Find ud af, hvilke virksomheder eller brancher der har det største indtægtspotentiale for din virksomhed.
  • Udvikl personaliseret indhold: Skab målrettede budskaber og indhold, der adresserer de unikke smertepunkter og behov hos dine målkonti.
  • Opsæt automatisering: Brug HubSpot Marketing Hub til at automatisere opgaver som e-mailmarkedsføring, leadscoring og rapportering.
  • Overvåg og optimer: Spor dit kontoengagement, og brug dataene til at finjustere din ABM-strategi over tid.

Et eksempel, hvor det er relevant for en virksomhed

Forestil dig, at du er en B2B-virksomhed, der sælger ERP-systemer til store produktionsvirksomheder med aktiviteter i 10 lande. Ved at implementere ABM med HubSpot Marketing Hub kan du skabe personaliserede e-mail-marketingindsatser. Denne type virksomhed har tendens til at have et meget lille publikum, hvilket betyder, at personalisering i indsatsen kan være nøglen til succes gennem e-mails.

Hvordan Radiant kan hjælpe dig med at udnytte funktioner i HubSpot

Vi er en 5/5-stjernet HubSpot-partner og er stolte af at have én ud af kun ti officielle HubSpot-trænere. Vi har hjulpet forskellige virksomheder i forskellige brancher med at optimere deres HubSpot og udnytte de mange funktioner. Desuden praktiserer vi også, hvad vi prædiker. Hvis du har spørgsmål om HubSpot eller Radiant, så tøv ikke med at kontakte os.

Har du nogle spørgsmål, eller vil du høre hvordan Radiant kan hjælpe dig?

Lad os skabe fundamentet for I kan vækste effektiv.

Lignende webinarer

Måske er du også interesseret i…