Conversation intelligence i HubSpot Guide

Joakim Steenfos

31 maj, 2023

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Conversation intelligence i HubSpot Guide

Arbejder du i en virksomhed med en kundeservice afdeling? Tænk på alle de samtaler, din virksomhed nogensinde har haft med kunder. Det er en masse information om din kunders problemer. Med conversation intelligence i HubSpot Service Hub kan du transskribere opkald for bedre coaching og oprette en “bank”, hvor dit kundesuccesteam kan lede efter svar på forespørgsler eller noter.

Læs mere om andre fordele i HubSpot i vores artikel omkring ‘Hvad er HubSpot

Hvorfor conversation Intelligence kan hjælpe dig med at øge jeres LTV

Når man arbejder med kundesucces, handler det om at øge at få kunderne til at blive kunder. Forestil dig, at du kunne gemme alle samtaler med dine kunder, til onboarding, problemløsning af funktioner i din service/produkter osv.

Desuden kan du bruge AI til at analysere dine kundesamtaler, identificere tendenser og finde områder, der kan forbedres. Det giver dig værktøjerne til proaktivt at løse problemer og opfylde kundernes behov.

Conversation intelligence kan synes at være et meget simpelt værktøj, og det er det også. Men det kan bruges til mange ting – her er en liste over nogle af funktionerne ved at bruge samtaleintelligens i HubSpot

  • Forbedre teamets indsats
  • Forstå kundehenvendelser
  • Hold dig til den opkaldstjeneste, du allerede bruger

En trin-for-trin guide til at sætte det op

Herunder finder du en guide til, hvordan du opsætter conversation intelligence:

  1. Start med at logge ind på din HubSpot-konto, og se efter ikonet for indstillinger, som normalt findes på hovednavigationslinjen.
  2. Find derefter punktet “Calling” i sidemenuen til venstre.
  3. Når du er der, vil du se en fane mærket “Transcription and Analysis”. Klik på den.
  4. I afsnittet “Transcription and analysis” finder du indstillingen “Turn on transcription and analysis”. Det er tid til at aktivere det.
  5. Du vil opdage en mulighed for at hjælpe med at forbedre kvaliteten af dine transskriptioner. Du vil se et afkrydsningsfelt mærket “Help improve your transcriptions”. Du kan krydse denne boks. Hvis du beslutter dig for ikke at gøre det nu, kan du altid vende tilbage til dine opkaldsindstillinger og aktivere det senere. HubSpot har flere oplysninger om, hvordan de bruger data til at forbedre din transskriptionskvalitet, hvis du er interesseret.
  6. Nu er det tid til at klikke på “Turn on transcription and analysis” igen.
  7. HubSpot AI er designet til at forbinde optagelser med den primære forretning, der er forbundet med opkaldsdeltagerne. For at deaktivere denne funktion skal du fjerne markeringen i feltet “Link associated objects to recorded calls with HubSpot AI”.
  8. Hvis du bruger HubSpot’s Zoom-integration til dine opkald, skal du sikre dig, at cloud-optagelsesfunktionen er aktiv på din Zoom-konto.
  9. For at vælge et sprog til dine opkaldstransskriptioner skal du gå tilbage til sidemenuen og finde “Generelt”. Derfra klikker du på fanen “Calling”.
  10. Under “Transcription and Analysis” skal du kigge efter dropdown-menuen “Transcription language”, og derfra kan du vælge det sprog, der passer dig bedst.

Et eksempel, hvor samtaleintelligens er relevant for en virksomhed

Lad os tage et eksempel med en SaaS-virksomhed, som har kæmpet med høje churn rater. Ved at bruge conversation intelligence var de i stand til at identificere et tilbagevendende problem. Det viste sig, at mange kunder fandt softwarens nye opdatering udfordrende at navigere i.

Med denne viden arbejdede virksomheden straks på at forbedre sin onboarding-proces. De leverede yderligere træning og ressourcer om den nye opdatering. Forhåbentlig blev kundetilfredsheden bedre og churn faldt. Dette eksempel illustrerer tydeligt, hvordan conversation intelligence kan ændre en virksomheds kundeservice og kundefastholdelse.

Hvordan kan Radiant hjælpe dig med at udnytte HubSpot

Som HubSpot Partner, er vi hos Radiant specialiseret i, hvordan virksomheder kan udnytte HubSpot. Uanset om du er interesseret i at analysere kundesegmenter, opbygge pipelines eller gennemgå transkriptioner fra opkald, kan vi hjælpe dig med at navigere i HubSpot. Hvis du har spørgsmål til HubSpot eller vil have hjælp til HubSpot, så tjek vores side om HubSpot as a Service eller kontakt os.

Har du nogle spørgsmål, eller vil du høre hvordan Radiant kan hjælpe dig?

Lad os skabe fundamentet for I kan vækste effektiv.

Lignende webinarer

Måske er du også interesseret i…

Alt om salgsrapportering

Alt om salgsrapportering

Salgsrapportering handler om at analysere og evaluere dine forretningsresultater og identificere områder, hvor der ...