Fordelene ved at bruge AI i CRM

Joakim Steenfos

1 nov, 2023
Fordelene ved at bruge AI i CRM

CRM AI refererer til brugen af kunstig intelligens i jeres CRM-system(er). Det kan f.eks. være at I automatisere processer, retter grammatik i jeres mails eller kommer med anbefalinger til hvilke leads I skal henvende jer til.

Fordelene ved at bruge AI i dit CRM-system inkluderer personliggjorte kundeoplevelser (hvis man blot husker at redigere i det AI’en kommer med), forbedret effektivitet, optimeret salgsproces, bedre beslutningsgrundlag og proaktivt kundeengagement. Kort fortalt så kan en implementering af AI i jeres CRM system være en markant produktivitets hjælp.

Nedenfor har vi samlet nogle mere udfoldet fordele ved at implementeret AI i jeres CRM system.

  1. Effektivitetsforbedringer: Ved at automatisere visse opgaver og processer kan AI frigøre tid og ressourcer for jer. Routineopgaver som rengøring af data, lead scoring og opfølgning kan udføres hurtigere og mere effektivt med AI, hvilket øger produktiviteten og reducerer omkostningerne.
  2. Bedre beslutningsgrundlag: AI-analyser kan generere levere indsigt i jeres data. Ved at samle, organisere og analysere data kan AI hjælpe jer med at træffe bedre beslutninger baseret på fakta og data.
  3. Personliggjort kundeoplevelse: AI-teknologi kan analysere store mængder data om kundernes adfærd, præferencer og behov. Dette gør det muligt at levere en mere personlig og skræddersyet kundeoplevelse, hvilket kan øge kundetilfredshed og loyalitet. Ligeledes kan AI’en bruges til at tilgå hjemmesider, hvor den kan indsamle oplynsinger, som den sammenholder med jeres CRM-data og derfra personliggør mails etc.

CRM og CRM AI

CRM eller Customer Relationship Management, er et værktøj, der hjælper virksomheder med at opbygge og pleje langvarige kunderelationer. Med en effektiv CRM-løsning som HubSpot CRM kan virksomheder optimere deres kunde-relationer på flere måder.

HubSpot tilbyder en række funktioner, der kan automatisere, effektivisere alt fra salg til kundeservice.

  1. Centraliseret kundedatabase: HubSpot CRM giver en centraliseret database, hvor alle relevante kundeoplysninger gemmes og opdateres. Dette gør det nemt for alle medarbejdere at få adgang til de seneste oplysninger om kunderne, hvilket muliggør en mere personaliseret og sammenhængende kommunikation.
  2. Omfatten platform: Med HubSpot CRM har virksomheder en platform, der kan skalere med jer. Platformen indeholder alt fra et marketing– til service-modul, der betegnes som Hubs. Platformen dækker altså de fleste interne aktiviteter, og kan integreres med de fleste systemer, såsom LinkedIn, Leadfeeder eller Vainu.
  3. Automatisering af opgaver: HubSpot CRM kan hjælpe jer med at automatisere manuelle opgaver såsom opfølgnings-e-mails, oprettelse af opgaver og opdatering af oplysninger. Dette sparer tid og gør det muligt for medarbejdere at fokusere på mere værdiskabende aktiviteter, der kan styrke kunderelationerne.

Når det kommer til brugen af AI i jeres CRM-system, kan HubSpot CRM også integrere kunstig intelligens i sin funktionalitet. Dette kan gøre i kan gøre brugen af AI, direkte i jeres CRM system, altså få hjælp til dataanalyse, forudsigende analyser, automatiseret mail forslag og meget mere. 

Ligeledes er HubSpot en platform i løbende udvikling, som har gjort de også selv integrere AI direkte i systemet. F.eks. har HubSpot lanceret ChatSpot AI og Content Assistant, som begge skal være med til at øge produktiviteten hos virksomheder. Mens ChatSpot AI har fokus på at skabe effektivitet i data rapportering og automatiseringer fokusere Content Assistant på ‘content’ altså blog-indlæg, mails etc.

Få adgang til HubSpots CRM-løsning hos Radiant

Radiant har allerede nu hjulpet flere virksomheder med at implementere AI i deres HubSpot. Dette har vi gjort med fokus, på at effektivsere data, salg og rapporteirng. Vi kan kun se en opadgående trend ift. at implementere AI og at dem af vores kunder, der har gjort det, løber fra de andre når det kommer til produktivitet inden for de omtalte områder.

Læs mere om hvad HubSpot er.

Så hvis du allerede nu gør brug af HubSpot så kan vi helt gratis og uforpligtende, se på hvordan I også kan integrere AI i jeres processer. Ligeledes hjælper vi også en lang række virksomheder med følgende:

HubSpot implementering, servicen lyder måske simpel, men er en kæmpe effektivitetsforbedring hos vores kunder. Vi går ind og implementere et HubSpot skræddersyet til jeres behov, med data fra 15.000 salgsprocesser, 100+ HubSpot implementering og mere end 10 HubSpot abbonnement kunder vi hver dag har opdateret på løbende bassis, sikrer jer, at I får best practice, fjerne nybegynder fejl og får en platform, der understøtter og booster jeres vækst.

Gennem HubSpot as a Service, hjælper vi jer løbende med at optimere HubSpot til at passe jeres behov, altså fra pressende deadlines såsom rapportering til store salgsproces implementeringer/forbedringer eksekverer vi for vores kunder. Vi er nemlig ikke ‘bare’ en rådgivende partner, men også en eksekverende og kan være den ekstra mand, der binder alle jeres investeringer i marketing, salg, service og operations sammen – så i profitere af synergi mellem afdelingerne.

Til sidst, laver vi også Sales as a Service, hvor vi går ind og repræsentere vores kunder booker demoer, styrer pipeline og vinder aftaler. Med mere end 55+ millioner ARR generet, et gennemtestet salgs-framwork og effektive processer, vækster vi vores kunder på en stabil og kontinuerlig måde hvor brand-værdi og professionalisme fastholdes.

Hvis noget af ovenstående, lyder som noget, der kan skabe værdi for jer, ligesom det har gjort for vores andre kunder, så tøv endelig ikke med at kontakte os – de helt uforpligtende og gratis.

Har du nogle spørgsmål, eller vil du høre hvordan Radiant kan hjælpe dig?

Kontakt os i dag og hør hvordan vi kan booste dit salg eller optimere jeres salg, marketing og CS i HubSpot

Lignende webinarer

Måske er du også interesseret i…