4 fordele ved at bruge HubSpot til B2B

Læsetid: ( Antal ord: )

Udgivet juli 14, 2022

For ikke så længe siden var sælgerne nødt til at indsamle, administrere og kategorisere kunder og potentielle kunder i manuelle systemer. I dag har mere moderne teknologi taget over. Vi har samlet 4 fordele ved at bruge HubSpot til B2B-virksomheder.

Der var engang, hvor opgaver blev udført manuelt, men er der virkelig stadig sælgere derude, som arbejder manuelt med disse opgaver?

Ja, det er der. Og hvis du er en af dem, er det på tide at ændre det. Der findes et system, som kan strømline hele processen og skabe mere tid til andre vigtige ting: salg. Det system hedder CRM – Customer Relationship Management – og som certificeret partner er HubSpot vores foretrukne værktøj og rygraden i vores Sales as a Service-koncept.

Hvis du ikke er helt overbevist om, at HubSpot kan hjælpe dig med en mere effektiv opsætning, så læs videre. Vi giver dig et overblik over systemets bedste funktioner. Forhåbentlig vil det overbevise dig om, at en HubSpot-implementering kan gøre salgsprocessen i din virksomhed endnu mere effektiv.

4 fordele ved at bruge HubSpot til B2B

Vi har samlet 4 af de største fordele ved HubSpot baseret på vores egen erfaring som HubSpot-partner. Og vi hjælper dig gerne med at komme i gang. Vi håndterer både design, migrering, opsætning, drift og opdateringer, så du kommer godt fra start.

#1 – HubSpot er gratis

De fleste gratisversioner af CRM-systemer tilbyder meget begrænsede funktioner, men det er ikke tilfældet med HubSpot. Selvfølgelig er der begrænsninger, men du får, hvad du har brug for i den gratis version, og den er nem at arbejde med.

Hvis du har lyst til at udvide, kan du købe Sales Pro og Marketing Pro og tage dit arbejde til det næste niveau. Du får bl.a. adgang til værktøjer til leadgenerering og leadscoring, så dine sælgere kan koncentrere sig om de hotteste leads.

YDERLIGERE LÆSNING: Hvad er leadgenerering, og hvordan bruger man HubSpot til leadscoring?

#2 – Mulighed for at skalere

Du kan altid starte med den gratis version af HubSpot, og når du er klar, vokser løsningen med din virksomhed. HubSpot tilbyder Hubs til salg, marketing, kundeservice og meget mere.

Den integrerede løsning giver mange muligheder. Det betyder, at alle afdelinger kan drage fordel af systemet – selv når de bliver større og mere komplekse. Så du kan starte i det små og teste HubSpot, uden at det koster dig en krone. Hvis du kan se fordelene på bundlinjen, kan du skalere og få flere værktøjer til at styrke både marketing, salg og kundeservice.

Vær dog opmærksom på, hvem du bruger som HubSpot-partner, da kompleksiteten stiger med skaleringen.

#3 – Sporing af kommunikation

Sporing af kommunikation med potentielle kunder kan hurtigt blive et problem, hvis det gøres manuelt. HubSpot omgår dette ved at give sælgerne mulighed for at sende e-mails direkte fra platformen. På den måde gemmes korrespondancen sammen med leadets kontaktoplysninger, så du nemt kan se, hvad der er blevet kommunikeret med det potentielle lead. Hvis det er nødvendigt, kan du endda optage dine telefonsamtaler.

Denne funktion er ikke kun en stor hjælp for den enkelte sælger. Det er også en uvurderlig funktion, når en ny medarbejder overtager efter en tidligere medarbejder, da alle oplysninger er gemt ét sted.

#4 – Brugervenlig og intuitiv

HubSpots CRM-system er virkelig brugervenligt og intuitivt. Det betyder, at du højst sandsynligt vil kunne bruge det med en kort og enkel introduktion – og gennem træning i systemet kan du få fuldt udbytte af alle fordelene.

Vi anbefaler altid, at man allierer sig med en certificeret HubSpot-partner, når man først er i gang med HubSpot. På den måde får du mest muligt ud af investeringen, og du sikrer effektive arbejdsprocesser fra starten.

RELATERET ARTIKEL: Sådan vælger du det rigtige CRM-system til din B2B-virksomhed

Er du fristet til at afprøve HubSpot? Som HubSpot-partner er vi altid klar til at hjælpe dig med at komme i gang, så du får mest muligt ud af systemet lige fra starten. Alt i alt er det lettere at vurdere potentiale og resultater, hvis du og dine medarbejdere formår at bruge alle funktioner så effektivt som muligt. Alternativt kan du lade dig inspirere af, hvordan vi bruger HubSpot i vores Sales as a Service-koncept, hvor salgsprocessen er automatiseret fra A-Z.

Har du nogle spørgsmål, eller vil du høre hvordan Radiant kan hjælpe dig?

Lad os skabe fundamentet for I kan vækste effektiv.

Lignende webinarer

Måske er du også interesseret i…

Hvad er Sales Acceleration?

Hvad er Sales Acceleration?

Sales Acceleration er en strategisk tilgang, der fokuserer på at forkorte salgscyklussen og øge effektiviteten i ...