Webhooks: Forklaring, guide og fordele i HubSpot

Læsetid: ( Antal ord: )

Webhooks: Forklaring, guide og fordele i HubSpot

Magnus

Bredt kenskab til marketing og salg hvor han til dagligt arbejder med at drive kunder gennem marketing....

I denne artikel gennemgår vi, hvad webhooks er, deres fordele, hvem der bruger dem, og hvorfor man skal bruge dem i HubSpot. At begynde at bruge webhooks korrekt kan være en enorm produktivitetsforøgelse sammen med din HubSpot Operations Hub.

Hvad er webhooks?

Webhooks er en metode til at udvide eller ændre adfærden på en webside eller webapplikation med brugerdefinerede callbacks. De giver dig mulighed for at abonnere på begivenheder, der sker i en applikation. I stedet for at foretage et API-kald, når der sker en begivenhed, kan applikationen sende en HTTP-anmodning til et endpoint, du konfigurerer. Dette kan være mere skalerbart end regelmæssigt at spørge efter ændringer, især for apps med en stor installationsbase.

Fordele ved denne funktion

Data i realtid: Dette giver realtidsdata, hvilket betyder, at du får opdateringer, når de sker, i stedet for at skulle tjekke for opdateringer med jævne mellemrum.

Effektivitet: Det er mere effektivt end meningsmålinger. De sender kun data, når der er data at sende, hvilket reducerer mængden af netværkstrafik og forbedrer ydeevnen.

Skalerbarhed: Det kan være mere skalerbart end regelmæssigt at spørge efter ændringer, især for apps med en stor installationsbase.

Eksempel, hvor webhooks er relevante

Forestil dig, at du har en lead-formel på din hjemmeside (som de fleste virksomheder har som lead i leadgenerering), og når du har indsendt en formular, kan du få oplysningerne sendt til en bestemt person via e-mail. På den måde behøver du ikke at sende oplysningerne manuelt.

Dette er et meget almindeligt og overskueligt eksempel, men webhooks kan også bruges til mere komplekse situationer og er, som vi også nævner her, skalerbare.

Hvem bruger webhooks?

Webhooks bruges af udviklere og virksomheder, der ønsker at forbedre deres tjenester med opdateringer i realtid. De er især nyttige til applikationer, der skal reagere hurtigt på nye oplysninger, såsom messaging-apps, datasynkroniseringstjenester og analyseværktøjer i realtid.

Hvorfor bruge webhooks i HubSpot?

Ved at bruge Webhooks i HubSpot kan du automatisere og forbedre dine arbejdsgange. Du kan f.eks. indstille den til at blive aktiveret, når en ny kontakt tilføjes, så du automatisk opdaterer dit CRM eller sender en velkomstmail. Det kan spare tid, reducere fejl og forbedre dine tjenesters reaktionsevne. Du kan læse mere om, hvordan Radiant, som Hubspot Partner, kan hjælpe din virksomhed.

Har du nogle spørgsmål, eller vil du høre hvordan Radiant kan hjælpe dig?

Lad os skabe fundamentet for I kan vækste effektiv.

Lignende webinarer

Måske er du også interesseret i…