Ticket Routing: Produktivitetsbooster til din kundesucces

Læsetid: ( Antal ord: )

Ticket Routing: Produktivitetsbooster til din kundesucces

Magnus

Bredt kenskab til marketing og salg hvor han til dagligt arbejder med at drive kunder gennem marketing....

I denne guide gennemgår vi ticket routing i HubSpot, en opsætningsguide og nogle fordele for din kundeservice. Når man snakker ticket routing, er det inden for B2B-verdenen man befinder sig, fordi ticket routing, er kunde-problemer/-forespørgelser. Gennem ticket routing kan du lede disse problemer og forespørgelser hen til den customer sucess manager, der skal tage hånd om sagen.

Hvad er Ticket Routing i HubSpot?

Ticket routing i HubSpot er et system, der bruges af kundeserviceteams (CS) til at distribuere og tildele supportsager fra deres kunder. Når kunderne indsender nye tickets, bestemmer dette system, hvilke tickets der distribueres først, og hvem der er ansvarlig for at svare på hver enkelt. Processen sikrer, at kundehenvendelser hurtigt bliver tildelt og besvaret, så snart de når dit supportteam. Det kan enten være manuelt, hvor supportmedarbejderne scanner billetkøen og tildeler sig selv sager, eller automatiseret, hvilket sikrer, at alle billetter tildeles dit supportteam, og at kunderne får hurtige svar. Du kan læse mere om billetautomatisering og dens fordele her.

Hvordan opretter jeg en billetpipeline i HubSpot?

For at begynde at bruge ticket routing i HubSpot skal du oprette en ticket pipeline med forskellige faser.

  • Gå til indstillinger ved at klikke på indstillingsikonet i navigationslinjen
  • Klik nu på objektet og derefter på billetter i venstre sidepanel.
  • Klik nu på pipelines
  • Du kan nu oprette en pipeline

Rediger eller slet Ticket Pipelines

  • Gør det samme som ovenstående trin
  • Brug rullemenuen Handlinger til højre, og vælg det, du vil redigere:
    • Omdøb: Skift navn på rørledningen
    • Omorganiser: Omarrangér pipelines
    • Administrer adgang: Superadministratorer styrer brugeradgang (Service Hub Pro/Enterprise)
    • Slet: Fjern rørledningen (flyt eller slet billetter først, hvis det er nødvendigt)

Hvis du vil have flere oplysninger om, hvordan du tilpasser ticket pipelines og statusser, så følg linket.

Fordele ved Ticket Routing i HubSpot?

Der er forskellige fordele forbundet med billetruting, men nogle af de mest almindelige er:

  • Hurtighed: Automatiseret ticket routing sikrer, at tickets hurtigt bliver tildelt medarbejdere, hvilket fører til hurtigere svar til kunderne.
  • Forbedret kundeoplevelse: Med hurtigere svar og ensartede supportprocesser får kunderne en bedre kundeoplevelse.
  • Effektivitet: Medarbejderne kan fokusere på kunden uden at blive forstyrret af administrative opgaver som at sortere i billetkøer.
  • Mersalg/mindske churn rate: Med en effektiv ticket routing dækker du det sidste led i salgsprocessen

Bemærk: Du skal bare bruge et hvilket som helst abonnement til ticket routing, men vi ser ofte, at virksomheder bruger det sammen med HubSpot Service Hub.

Hvem fra mit team skal jeg inkludere i ticket routing?

Det korte svar på spørgsmålet er alle, der har noget med billetten at gøre, men de mest almindelige personaer, der indgår i en pipeline til ticket routing baseret på titler, er..:

  • Repræsentanter for kundesupport: De håndterer størstedelen af indgående tickets og leverer løsninger på kundeproblemer.
  • Teknisk support: Til sager, der involverer tekniske problemer eller kræver indgående produktviden.
  • Kontoadministratorer: Især til billetter relateret til fakturering, kontoopgraderinger eller andre kontospecifikke forespørgsler.
  • Produktspecialister: Til forespørgsler, der kræver detaljeret produktviden eller indsigt.
  • Teamledere eller supervisorer: De kan håndtere eskalerede problemer eller tickets, der kræver ledelsesmæssig indgriben.

Har du nogle spørgsmål, eller vil du høre hvordan Radiant kan hjælpe dig?

Lad os skabe fundamentet for I kan vækste effektiv.

Lignende webinarer

Måske er du også interesseret i…