Hvad er retargeting ads og hvordan bruger du det?

Joakim Steenfos

12 apr, 2023

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Hvad er retargeting ads og hvordan bruger du det?

Arbejder du i en B2B-virksomhed, og søger du konstant nye og innovative måder at øge salget og skabe vækst på? En almindelig strategi til dette er annonce-retargeting, som har vist sig at være effektiv til at engagere potentielle kunder igen og øge konverteringerne. Vi vil derfor fokusere på, hvordan HubSpot Marketing Hub tilbyder en kraftfuld annonce-retargeting-funktion, der kan hjælpe dig med at optimere din marketingindsats. I denne guide vil vi udforske fordelene ved annonce-retargeting i HubSpot Marketing Hub og vise, hvordan Radiant kan hjælpe dig med at få mest muligt ud af din HubSpot-oplevelse.

Hvad er retargeting ads?

Retargeting ads er dem, du får på sociale medier osv., når du har besøgt en hjemmeside. Typisk vil retargeting ads vise dig produkter, du har klikket på, eller noget andet, du har vist interesse for. Retargeting ads er en central del af alle B2B virksomheder markedsføring og er nogle af de vigtigste ads man kan have kørende.

Hvorfor retargeting af annoncer kan hjælpe dig med at få mere salg

Ad retargeting er et uundgåeligt digitalt marketingværktøj for B2B-virksomheder, der ønsker at øge salget. Ved at bruge retargeting ads i HubSpot Marketing Hub kan du holde dig top-of-mind ved at genoptage kontakten med potentielle kunder, der tidligere har vist interesse for deres produkter eller tjenester. Derfor fungerer disse annoncer som rettidige påmindelser om virksomhedens værditilbud, guider potentielle kunder tilbage i salgstragten og kan føre til øgede konverteringer. Det er også en af grundene til, at retargeting af annoncer er et af de mest anvendte værktøjer inden for marketing.

Hvorfor bruge retargeting ads i HubSpot?

At bruge retargeting ads i HubSpot giver virksomheder en mere strategisk tilgang til at geninddrage potentielle kunder, der tidligere har interageret med deres brand, men ikke har konverteret. Her er grundene til, at det kan være en fordel at implementere retargeting ads gennem HubSpot:

  • Oversigt over prospekt-rejser: Hubspot viser, hvilke kontakter der har klikket på annoncer
  • Integreret marketingindsats: HubSpots alt-i-en-platform sikrer, at din retargeting-indsats er afstemt med andre marketinginitiativer. Du kan nemt spore kundens rejse fra den retargetede annonce til konvertering inden for platformen.

Hvad er fordelene ved retargeting af annoncer i forhold til salg?

Ud over at skabe salgsvækst giver retargeting af annoncer flere vigtige fordele for B2B-virksomheder. Først og fremmest giver det dit brand anerkendelse ved konsekvent at vise dine annoncer på tværs af forskellige platforme, hvilket gør dit brand mere mindeværdigt for kunder, partnere og potentielle kunder. Desuden kan retargeting af annoncer føre til højere konverteringsrater, da det er målrettet personer, der allerede har udtrykt interesse for dine produkter eller tjenester. Ad retargeting fokuserer derfor mere på bottom-funnel og på at engagere interesserede potentielle kunder.

Hvorfor skal du integrere retargeting i HubSpot? Det giver dig mulighed for effektivt at spore og analysere dine kampagner, hvor du også har andre kundedata. Dit salgsteam, kundesucces eller marketingteam vil derfor kunne se, hvilke kunder der har engageret sig i retargeting-annoncen.

Et eksempel, hvor det er relevant for en virksomhed

Tænk på en B2B-virksomhed, der sælger software til projektstyring. Kunder kan besøge deres hjemmeside, udforske produktfunktioner og endda starte en gratis prøveperiode, men stoppe med at bruge den, før de konverterer til betalende kunder. Nu kan virksomheden publicere retargeting ads på disse specifikke potentielle kunder. Annoncerne vises på andre hjemmesider eller platforme, som de potentielle kunder besøger, og minder dem om projektstyringssoftwaren og opfordrer dem til at vende tilbage og opgradere til en betalt plan.

Sådan kan Radiant hjælpe dig

Radiant er en femstjernet HubSpot-partner i Danmark, vi har hjulpet forskellige virksomheder i forskellige brancher med at bruge HubSpot og dens funktioner.

Hvis du har spørgsmål til HubSpot, så tøv ikke med at kontakte os, eller læs mere om HubSpot i linket.

Har du nogle spørgsmål, eller vil du høre hvordan Radiant kan hjælpe dig?

Lad os skabe fundamentet for I kan vækste effektiv.

Lignende webinarer

Måske er du også interesseret i…

Alt om salgsrapportering

Alt om salgsrapportering

Salgsrapportering handler om at analysere og evaluere dine forretningsresultater og identificere områder, hvor der ...