Channel Switching: Skriv med kunder hvor som helst

Joakim Steenfos

1 maj, 2023

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Channel Switching: Skriv med kunder hvor som helst

Vil du holde kontakten med kunderne uanset kanal? Så kan du bruge Channel switching, som er en funktion i HubSpot Service Hub. Det muliggør kommunikation på tværs af flere kanaler og sikrer, at dine kunder får deres support. I denne artikel undersøger vi, hvordan Channel switching kan hjælpe med at øge churn, fordelene, en trin-for-trin-guide til opsætning, og hvordan Radiant kan hjælpe dig med at bruge HubSpots funktioner.

Hvad er Channel Switching?

Channel switching er en integration, der kan hjælpe din kundeservice med at effektivisere deres arbejde. Helt konkret så giver funktionen jer mulighed for at holde kontakten med kunder på flere platforme, de kan f.eks. være de skriver til jer på Facebook, hvorefter du leder dem over på jeres hjemmeside, så de kan læse en guide – her vil I stadig kunne chatte med dem live fra hjemmesiden gennem channel switching.

Hvorfor Channel Switching kan hjælpe dig med at mindske Churn

Først og fremmest, så giver channel switching en bedre kundeoplevelse ved at give dem mulighed for at kommunikere via. deres foretrukne kanal, uanset om det er e-mail, live chat eller telefon. Ved at tilbyde denne fleksibilitet kan du skrive med dem, hvor som helst de ønsker det. Desuden sikrer Channel switching, at vigtig kontekst og samtalehistorik gemmes, hvilket gør det lettere for dit supportteam at løse problemer mere effektivt.

Læs mere om Churn rate

Hvad er fordelene ved Channel Switching i relation til kundeservice?

Ud over øget kundefastholdelse giver channel switching mange fordele for dit serviceteam. Det strømliner f.eks. workflows og reducerer svartider, da agenter hurtigt kan skifte mellem kanaler uden at miste vigtige oplysninger. Desuden giver det centraliseret kommunikation og mulighed for forbedret samarbejde, da I nemt kan få adgang til samtalehistorik og levere hurtigt support.

En trin-for-trin-guide til at sætte det op

Kanaler er de forskellige steder, hvorigennem kunder kan nå dit team. Ved at forbinde kanaler til samtaleindbakken konsolideres beskeder fra alle kanaler, så de er nemme at administrere. Der er fem typer af kanaler:

  • Team email: Link en team-email for at dirigere e-mails sendt til en delt teamadresse til indbakken. Du kan forbinde Gmail- eller Office 365-e-mailkonti eller oprette en hostet e-mailkonto. Tilpas navn, adressen, teamets email-signatur, og kontroller, hvilke teammedlemmer der modtager indgående e-mails.
  • Chat: Forbind en chatkanal for at integrere chatflows på dine websider. Tilpas teamtilgængelighed og chatflow-branding, når du opretter kanalen.
  • Facebook Messenger: Link din Facebook Messenger-kanal for at tilføje et chatflow til din Facebook Business Page. Dette vil få beskeder sendt til din virksomhed på Facebook til at dukke op i din indbakke.
  • Formular: Forbind en formular-kanal for at samle beskeder i indbakken, så dit team kan svare på indsendelser, som de ville gøre med enhver anden samtale. Når man forbinder en HubSpot-formular, kan der oprettes en ticket i indbakken for hver ny indsendelse.
  • WhatsApp Business-konto: Med en Marketing Hub- eller Service Hub Professional- eller Enterprise-konto kan du forbinde en WhatsApp Business-konto for at sende og modtage beskeder ved hjælp af et verificeret WhatsApp-telefonnummer. Læs mere om, hvordan du forbinder en WhatsApp Business-konto som en kanal i HubSpot.

Kanaler kan forbindes til en eksisterende indbakke, eller når du opretter en ny indbakke i din HubSpot.

Et eksempel, hvor det er relevant for en virksomhed

Overvej en B2B-softwarevirksomhed, der tilbyder support via e-mail, live chat og telefon. En kunde indleder en livechat for at få hjælp til et komplekst problem. Kundeservice indser, at problemet bedre kan løses gennem et telefonopkald, skifter hurtigt kanal og indleder et opkald med kunden uden at miste nogen chathistorik eller kontekst.

Hvordan Radiant kan hjælpe dig med at udnytte funktioner i HubSpot

Radiant har specialiseret sig i at hjælpe virksomheder med at maksimere potentialet i HubSpot. Vores team vil arbejde sammen med dig for at forstå dine unikke behov, tilpasse din opsætning og træne dit team for at sikre, at du udnytter HubSpot optimalt. Hvis du har spørgsmål om HubSpot, så tøv ikke med at kontakte os, ellers kan du læse vores gennemgående guide om ‘hvad er HubSpot

Har du nogle spørgsmål, eller vil du høre hvordan Radiant kan hjælpe dig?

Lad os skabe fundamentet for I kan vækste effektiv.

Lignende webinarer

Måske er du også interesseret i…

Alt om salgsrapportering

Alt om salgsrapportering

Salgsrapportering handler om at analysere og evaluere dine forretningsresultater og identificere områder, hvor der ...