Ticket Pipelines: Effektiviser styringen i kundesupport

Læsetid: ( Antal ord: )

Ticket Pipelines: Effektiviser styringen i kundesupport

Magnus

Bredt kenskab til marketing og salg hvor han til dagligt arbejder med at drive kunder gennem marketing....

Ticket pipelines er en vigtig del af en vellykket kundesupportadministration, og HubSpot Service Hub tilbyder en fantastisk løsning til netop dette. I dag er det afgørende at have et organiseret system til håndtering af kundehenvendelser og -problemer. HubSpot Service Hub hjælper virksomheder med at strømline deres supportprocesser, hvilket i sidste ende øger kundefastholdelsesraten.

Hvorfor Ticket Pipelines kan hjælpe dig med at øge fastholdelsesraten

HubSpot Service Hubs ticket pipelines er designet til at hjælpe virksomheder med at styre deres supportprocesser Et effektivt ticket pipeline-system kan forbedre din kundefastholdelsesrate. Ved at organisere, kategorisere og prioritere supporthenvendelser kan dit team tage sig af kundernes problemer og bekymringer. Vi kan se, at det kan føre til større kundetilfredshed og loyalitet.

Hvad er fordelene ved Ticket Pipelines i forhold til service?

Ticket pipelines i HubSpot Service Hub giver mange fordele for virksomheder, bl.a:

  • Forbedret organisering: Hjælp med at kategorisere og prioritere kundehenvendelser, hvilket sikrer et problemfrit workflow.
  • Hurtigere svartider: Supportteams kan håndtere kundeproblemer mere effektivt, hvilket fører til hurtigere løsninger.
  • Bedre ressourceallokering: Gør det muligt for ledere at identificere og allokere ressourcer, hvor der er mest brug for dem.
  • Forbedret rapportering: HubSpot Service Hub tilbyder indsigtsfuld rapportering om ticket pipelines, så virksomheder kan identificere områder, der kan forbedres.

En trin-for-trin-guide til at sætte det op

Du kan følge udviklingen af dine tickets i en pipeline ved hjælp af ticket-status. HubSpot leverer en standard supportpipeline med fire ticketstatusser: Ny, Venter på kontakt, Venter på os og Lukket. Du kan også oprette dine egne statusser eller ændre og fjerne eksisterende. Sådan personaliserer du statusserne i en pipeline:

  1. Klik på ikonet for indstillinger i hovednavigationslinjen på din HubSpot-konto.
  2. Gå til Objekter > Billetter i menuen i venstre side.
  3. Klik på fanen Pipelines.
  4. Klik på dropdown-menuen Vælg en pipeline, og vælg en pipeline, du vil redigere.

Hvis du vil tilføje en ny billetstatus, skal du følge dette:

  1. Klik på + Tilføj status under de eksisterende billetstatusser.
  2. Indtast et navn på billetstatus, og vælg, om status skal sætte en billet som åben eller lukket fra dropdown-menuen i kolonnen Åben eller lukket. Der kræves mindst én åben og én lukket status.

For at omarrangere en billetstatus skal du klikke og trække den til en ny position. For at se det interne navn for en billetstatus skal du holde musen over status og klikke på kodeikonet. Integrationer og API bruger det interne navn. Hvis du vil fjerne en billetstatus, skal du holde musen over den og klikke på Slet. Hvis der er billetter i den status, du sletter, skal du overføre disse eksisterende billetter til en anden status. For at gøre dette i bulk skal du gå til siden med billetindekset og i listevisning masseredigere egenskaben Billetstatus.

Hvis du vil ændre de egenskaber, der vises, når en ticket skifter til en bestemt status, skal du holde markøren over kolonnen Opdater statusegenskaber og klikke på Rediger egenskaber. Når du har redigeret dine statusser, skal du klikke på Gem i nederste venstre hjørne.

Et eksempel, hvor det er relevant for en virksomhed

Tænk på en B2B-softwarevirksomhed, der tilbyder flere produkter og har en global kundebase. De modtager mange henvendelser dagligt, og det kan være alt fra spørgsmål om fakturering til tekniske problemer. Ved at implementere ticket pipelines kan virksomheden effektivt styre deres supportprocesser. Tickets kan kategoriseres efter produkt, problemtype og prioritet, hvilket kan hjælpe supportteamet med at løse kritiske problemer først. Som et resultat kan virksomheden give sine kunder en bedre supportoplevelse, hvilket fører til højere fastholdelsesrater og øget kundetilfredshed.

Hvordan kan Radiant hjælpe dig med at udnytte HubSpot

Hos Radiant har vi specialiseret os i at hjælpe virksomheder med at optimere deres brug af HubSpot, herunder ticket pipelines. Vores team kan derfor hjælpe dig med at sætte HubSpot op. Med os på dit hold kan du sikre dig, at din virksomhed får mest muligt ud af HubSpot og dens funktioner. Hvis du har spørgsmål til HubSpot, dets funktioner eller Radiant, så tøv ikke med at kontakte os.

Har du nogle spørgsmål, eller vil du høre hvordan Radiant kan hjælpe dig?

Lad os skabe fundamentet for I kan vækste effektiv.

Lignende webinarer

Måske er du også interesseret i…