Salgsanalyse hos Radiant
Salgsmiljøet har ændret sig over de seneste par år med stagneret vækst, øget konkurrence og et mere usikkert marked. Dette er blandt andet en af grundene til at virksomheder oplevet et uudnyttet og mere sporadisk salg fremfor kontinuerligt og effektivt salg.
Ovenstående er hvad en salgsanalyse fra Radiant hjælper dig med at løse. Med en salgsnalyse definerer vi:
- Kunde problemer og dertil løsning
- Segment kriterier og use-cases
- En effektiv salgsproces & KPI’er for samme
- Overblik over tidligere salgsaktivitet og performance
På baggrund af ovenstående får du følgende anbefalinger:
- Ideal customer profil (ICP)
- Salgs aktivitets model og KPI’er
- En model for hvordan I effektivt pitcher jeres værditilbud
- En model for hvordan i bedst muligt præsentere jeres værditilbud på møder
- Salgsproces og pipelinestyring
- Et salgsdashboard med overblik over aktivitet, status samt gamification
Hvad er en salgsanalyse?
En salgsanalyse er en systematisk evaluering af jeres salgsdata for at forstå salgsperformance, identificere mønstre og tendenser samt afdække områder for forbedring. Denne analyse omfatter typisk vurdering af salgstal, salgsvolumen, USP’er, hvilke stakeholdere man skal kontakte og om salgsprocessen er optimeret. I bund og grund kigger man ind i hvilke faldgrupper og hvilke styrker jeres salg
Mange salgsanalyser der bliver lavet er enten meget teoretiske eller meget praktiske hvor, at et sweetspot ligger derimellem. Det handler om, at kombinere det praktiske med det teoretiske for at finde frem til den bedste løsning.
Derfor er det også en praksis hos os, at salgsanalyser bliver lavet af en af de mest erfarne kollegaer vi har i Radiant og med erfaring inden for netop jeres branche – fordi ellers kommer analysen ikke til at være brugbar.
Er du interesseret i at blive klogere på andet inden for salg?
Vi er et dedikeret growth consultancy med speciale i salg. Derfor har vi lavet forskellige artikler omkring salg og deltaget i webinarer. Her finder du nogle af vores populære.
- Webinar omkring eksekvering og motivering af praktisk salg
- Webinar 5 do’s og 5 dont’s for effektivt salg
- Den store guide til B2B salg
- Salgsoptimering – en guide til øget salg
Udover at udgive en lang række salgsrelaterede artikler, så tilbyder vi også salgstræning de ambitiøse virksomheder som du kan læse mere om her: Sales Excellence
Mød nogle af vores eksperter i salg
Kasper Bjerggaard
Kasper er Co-founder i Radiant og har stor erfaring med salg indenfor B2B salg på tværs af vertikalerne; Finance, Professional Services, Tech og SaaS. Kasper har og er med i de strategiske og taktiske aspekter inden for salgsprocesser og med en praktisk erfaring bygger han broen mellem strategi og eksekvering i salgsprocesser.
Christoffer Tofte
Christoffer er Rartner i Radiant og har en meget bred of faglig berøringsoverflade inden for B2B salg. Christoffer har været med til at skræddersy salgsprocesser for nogle af landets største virksomheder samt startups. Her er et udpluk af opgaver han løser inden for salgsprocesser:
- Forståelse af salgsprocessen fra lead til deal
- Optimering af salgsprocessen ud fra data
- Opbygning, eksekvering og kontinuerlig optimering af salgsprocesser