HubSpot Meeting Scheduling er en funktion i HubSpots salgs- og marketingplatform. Det giver brugerne mulighed for at planlægge og administrere møder med deres kunder og potentielle kunder. Det er et vigtigt værktøj for virksomheder, der er afhængige af møder som en del af deres salgs- og kundeengagementprocesser.
Hvad er HubSpot meeting scheduling?
HubSpot Meeting Scheduling giver dig mulighed for nemt at planlægge og administrere møder med dine kunder og potentielle kunder. Funktionen omfatter en kalender, et planlægningsværktøj og værktøjer til mødeledelse. Alle funktionerne gør det nemt for dig at planlægge møder og holde styr på din tilgængelighed.
Fordele ved at bruge HubSpot Meeting Scheduling
Der er flere fordele ved at bruge HubSpot Meeting Scheduling. For det første giver det dig mulighed for at administrere din tilgængelighed og planlægge møder med kunder og potentielle kunder på en enkel og effektiv måde. Alle sælgere kender til besværet med at planlægge et møde, og HubSpots mødeplan eliminerer denne bekymring. Desuden er funktioner som round robin og gruppelinks tilgængelige. For at få kunder eller potentielle kunder til at booke din kalender, kan du indlejre dit kalenderlink i en e-mail.
For det andet kan den integreres med andre værktøjer og funktioner i HubSpot-platformen, såsom CRM og marketing automation. Det giver brugerne mulighed for at planlægge møder i forbindelse med kundeinteraktioner og andre forretningsprocesser.
For det tredje kan det hjælpe brugerne med at forbedre kvaliteten af deres møder og øge deres produktivitet. Funktionen indeholder værktøjer til dagsorden, mødenoter og opfølgningsopgaver, som kan hjælpe brugerne med at forberede sig til møder og handle på resultaterne.
Sådan bruger du HubSpot Meeting Scheduling
Det er enkelt og ligetil at bruge den. Her er en trin-for-trin-guide til, hvordan du bruger denne funktion:
- Log ind på din HubSpot-konto, og naviger til afsnittet Salg > Møder på platformen.
- Hvis din kalender ikke er forbundet, vil HubSpot fortælle dig det, bare klik på “Forbind kalender”.
- Klik nu i øverste højre hjørne på “Create scheduling page”, her kan du vælge mellem “One-on-One”, “Group” og “Round robin”.
- Klik på næste – nu skal du konfigurere planlægningssiden og udfylde de angivne oplysninger
- Det interne navn henviser til det navn, der vil blive vist, når nogen klikker på mødelinket.
- Som arrangør er det dig, der ejer mødet, eller den person, som kontakten planlægger mødet med.
- Titlen er navnet på den kalenderbegivenhed, som du vil dele med din kontakt, fx “Produktdemo”. Du kan endda personliggøre emnet ved at tilføje symboler for kontaktpersonen eller virksomheden.
- Beliggenheden bør indeholde detaljer om, hvordan og hvor du planlægger at få kontakt med din deltager, uanset om det er et call-in-link, en fysisk adresse eller andet. Disse oplysninger vil blive inkluderet i kontaktens kalenderinvitation og tilføjet til din personlige kalender.
- Hvis du bruger HubSpots integration med Zoom, UberConference eller Google Meet, kan du nemt tilføje et link til en videokonference. Hvis ikke, kan det være nødvendigt at udforske mulighederne via Video Conference Extension API.
- Beskrivelsen er en kort oversigt over mødet, som vil blive inkluderet i den invitation, din kontakt modtager, samt tilføjet til din personlige kalender.
- Sørg for at inkludere links til aflysning og omlægning i beskrivelsen af begivenheden, så din kontaktperson nemt kan ændre eller aflyse, hvis det er nødvendigt.
- Når mødet er planlagt, vises det i din kalender og i de inviterede brugeres kalendere. Du kan se og administrere mødedetaljerne i afsnittet Salg > Møder på platformen. Her kan du bruge mødeledelsesværktøjerne til at forberede dig til mødet og handle på resultaterne.
Hvem bruger HubSpot Meeting Scheduling?
HubSpot Meeting Scheduling bruges af en bred vifte af virksomheder, herunder næsten alle B2B-virksomheder. Disse virksomheder er afhængige af møder som en kritisk del af deres salgs- og kundeengagementprocesser. Ved at bruge denne funktion kan de planlægge og administrere deres møder på en enkel og effektiv måde og integrere deres møder med andre værktøjer og processer. Men det er vigtigt at understrege, at næsten alle virksomheder, der holder møder, kan bruge dette værktøj.
Eksempel på en situation, hvor HubSpot meeting scheduling er relevant
Overvej et scenarie, hvor en B2B-virksomhed ønsker at planlægge en række møder med potentielle kunder. Det kan være meget tidskrævende at koordinere tid, klokkeslæt, dato osv. frem og tilbage. Desuden tager det også tid fra sælgeren, som kunne have været brugt på mere værdifulde opgaver.
Er det svært at bruge?
9/10 Det er nemt at bruge, men det er også meget vigtigt, at det er sat korrekt op, så du ikke dobbeltbooker dig selv.
Hvordan Radiant som en førende HubSpot-partner i Norden implementerer den rigtige HubSpot-mødestruktur
Som en førende HubSpot-partner i Norden kan Radiant hjælpe virksomheder med at implementere de rigtige HubSpot-funktioner.
Radiant har erfaring med at implementere og tilpasse funktionen til en bred vifte af B2B-virksomheder. Vores team kan hjælpe dig med at konfigurere og tilpasse funktionen, så den opfylder dine unikke forretningsbehov og processer.
Vi kan også hjælpe dig med at konfigurere kalender- og planlægningsværktøjerne, tilpasse mødetyperne og -indstillingerne og integrere funktionen med andre værktøjer og processer i din HubSpot-konto. Desuden tilbyder vi træning og support til dit team, så de kan bruge funktionen effektivt.
Derudover kan Radiant give ekspertvejledning og råd om, hvordan du optimerer dine mødeprocesser og når dine mål. Vi kan hjælpe dig med at udvikle en mødestrategi og en ramme, der er tilpasset dine forretningsmål og målsætninger. Desuden kan vi tilbyde løbende support og coaching, så du kan forbedre og udvikle dine mødeprocesser over tid.
Samlet set kan du ved at arbejde med Radiant som din HubSpot-partner sikre, at din implementering af HubSpot Meeting Scheduling er vellykket og leverer de resultater, du leder efter.
Vil du have flere HubSpot-implementeringer – så har vi noget til dig.