HubSpot Deal Pipeline – et ‘must use’-værktøj

Joakim Steenfos

21 dec, 2022
HubSpot Deal Pipeline – et ‘must use’-værktøj

For at opnå højtydende resultater har du brug for værktøjer, der hjælper dig med at styre og spore din salgspipeline. I denne artikel vil vi se nærmere på HubSpot Deal Pipeline, en funktion, der hjælper organisationer med at administrere og spore deres aftaler i realtid.

Hvad er HubSpot Deal Pipeline?

HubSpot Deal Pipeline er en funktion i Sales Hub i HubSpot, der giver organisationer mulighed for at administrere og spore deres salgsaftaler i realtid. Det giver en visuel repræsentation af salgsprocessen, hvor hvert trin i processen repræsenteres af en anden farve. Det giver salgsteams mulighed for at se, hvor i processen de enkelte aftaler befinder sig, og hurtigt identificere, hvilke aftaler der er klar til opfølgning eller har brug for ekstra opmærksomhed.

Læs mere omkring salgspipeline

Hvad er fordelene ved at bruge HubSpot Deal Pipeline?

Det giver en klar, visuel repræsentation af salgsprocessen, som hjælper salgsteams med at forstå, hvor hver aftale er i processen, og hvad der skal gøres som det næste.

For det andet giver HubSpot Deal Pipeline organisationer mulighed for at spore og administrere aftaler i realtid, hvilket er med til at sikre, at intet falder mellem to stole. Salgsteams kan hurtigt identificere, hvilke aftaler der er klar til opfølgning eller har brug for ekstra opmærksomhed, og kan handle derefter.

For det tredje giver HubSpot Deal Pipeline værdifulde indsigter og analyser, der kan hjælpe organisationer med at forbedre deres salgsprocesser og opnå bedre resultater. For eksempel kan værktøjet give data om den gennemsnitlige tid, det tager for en aftale at bevæge sig gennem hvert trin i pipelinen, hvilket kan hjælpe salgsteams med at identificere flaskehalse og forbedre deres processer.

Et billede af en deal pipeline designet i HubSpot – billedet er fra HubSpot.

Hvordan bruger man HubSpot Deal Pipeline?

Det er nemt og ligetil at bruge HubSpot Deal Pipeline. Her er en trin-for-trin-guide til, hvordan du kommer i gang:

  1. Log ind på din HubSpot-konto, og gå til fanen “Salg”.
  2. Klik på fanen “Deals”, og klik derefter på fanen “Pipeline”.
  3. Klik på knappen “Tilføj et trin” for at oprette et nyt trin til din pipeline.
  4. Giv din scene et navn, f.eks. “Kvalifikation” eller “Forslag”, og vælg en farve til den.
  5. Gentag denne proces for hvert trin i din salgsproces.
  6. Når din pipeline er sat op, kan du bruge “Deals”-knappen til at tilføje nye deals til din pipeline og følge deres fremskridt gennem stadierne.

Hvem bruger HubSpot Deal Pipeline?

HubSpot Deal Pipeline bruges af en bred vifte af organisationer, herunder B2B-virksomheder inden for SaaS, finans, professionelle tjenester og teknologibranchen. Disse virksomheder er afhængige af funktionen til at administrere og spore deres salgsaftaler i realtid og til at få værdifulde indsigter og analyser, der kan hjælpe dem med at forbedre deres salgsprocesser. Det handler om at lade deal pipelinen gøre arbejdet for dine sælgere – og sørge for, at de har et struktureret, flot og enkelt overblik over deres salg.

Eksempel på brug af HubSpot Deal Pipeline

Hvis du er salgschef i en B2B-teknologivirksomhed. Derefter kan du bruge HubSpot Deal Pipeline til at administrere og spore dine salgsaftaler. En af aftalerne i din pipeline er i “Forslag”-fasen, og der har den siddet fast i flere uger.

Ved hjælp af HubSpot Deal Pipeline kan du hurtigt identificere denne aftale og se, at den sidder fast i fasen “Forslag”. Derefter kan du gøre noget for at komme videre med aftalen, f.eks. ved at planlægge et opfølgende opkald med kunden eller sende dem yderligere oplysninger.

Derudover kan du bruge de data og analyser, som HubSpot Deal Pipeline leverer, til at identificere tendenser og mønstre i din salgsproces.

Desuden kan du bruge flere forskellige Deal Pipelines, hvis det afhænger af forskellige markeder, afdelinger, vertikaler, industrier, produkter, tjenester osv.

Strålende resultater

100 % af Radiants kunder, der arbejder med B2B-salg, bruger HubSpot Deal Pipeline i deres HubSpot-platform. De fleste af dem bruger flere – med gode resultater. Det er et “must-use”-værktøj.

Vil du læse mere om Radiant og vores arbejde med HubSpot? Klik her for at se, hvordan vi udnytter Hubpsots fordele

Radiant Rating og Anbefaling

10/10. Brug den, hvis du arbejder med salg.

Krav:

‘HubSpot Free’. Vi anbefaler HubSpot Sales Hub Professional, så du kan have op til 15 forskellige Deal Pipelines.

Sådan kan vi hjælpe dig med at implementere HubSpot Deal Pipeline

Som en HubSpot-partner i topklasse kan Radiant hjælpe dig med at få mest muligt ud af din HubSpot Deal Pipeline og skabe mere salg. Vores team af eksperter har stor erfaring med at arbejde med værktøjet og kan give dig vejledning og support, så du kan optimere din pipeline og opnå bedre resultater.

Vi kan hjælpe dig med at oprette din pipeline og tilpasse den, så den passer til din specifikke salgsproces. Vi kan også tilbyde træning og support, så dit team kan lære at bruge værktøjet og drage fordel af alle dets funktioner.

Ved at arbejde med Radiant kan du være sikker på, at du får det ultimative inden for teknologi til styring af salgspipelines, bakket op af ekspertisen og supporten fra en HubSpot-partner i topklasse. Det vil gøre det muligt for dig at opnå højtydende resultater, øge væksten og skalere din organisation.

Har du nogle spørgsmål, eller vil du høre hvordan Radiant kan hjælpe dig?

Kontakt os i dag og hør hvordan vi kan booste dit salg eller optimere jeres salg, marketing og CS i HubSpot

Lignende webinarer

Måske er du også interesseret i…