Case:
Genereret 7 salgsmandater over 24 måneder
Salgsmøder
I gns. salgsmandatværdi
Måneder tilbagebetaling
Win-rate på salgsmøder
Branchen
M&A branchen har fra midten af 10’ernes opsving oplevet øget konkurrence, hvilket har medført at relations- og netværkssalg er tilstrækkeligt, da salgsmandater skal findes i virksomhedernes tidligere livscyklusser.
Udfordringer
Store udsving i salg og salgsmandater. Dette skyldtes en ustruktureret og sporadisk salgsindsats, som typisk kun foregik, når gennemførsel og produktion og salgsmandater fra på sit laveste.
Løsningen
Identificere de rigtige potentielle salgsmandater med intelligente datakriterier. Opsætte og udføre en struktureret og metodisk salgsproces med henblik på kontakt med kunderne på et tidlig stadie – og efterfølgende eje relationen.
Metodisk og datadrevet salg sikrede relationer på tidligere stadier end konkurrenterne
- 5Fra ‘volatil og ustruktureret omsætning’ til mere stabil og fremadsynet omsætning
- 5Fra ‘ad-hoc salg’ gennem relationer, referencer og netværk til systematisk salgsindsats
- 5Fra ’tilfældig kundebase’ til strategisk og nichebaseret kundebase
- 5Systematisk identifikation og relationsopbygning af køberkartotek
- 5Forbedret konvertering af salgsmandater gennem innovation og optimering af salgspræsentationer, Teasere og Information Memorandum’