Arbejder du med betalte annoncer på tværs af flere kanaler som LinkedIn, Facebook og Google? Det kan være svært at bevare overblikket over hver enkelt kanal. Det er her, funktionens Ad conversion events i HubSpot Marketing Hub kommer ind i billedet. I denne artikel undersøger vi, hvordan Ad conversion events kan hjælpe dig med at skabe mere omsætning og optimere dine marketingkampagner. Så spænd selen, og gør dig klar til at dykke ned i en verden af Ad conversion events!
Hvorfor Ad conversion events kan hjælpe dig med at få flere indtægter
Ad conversion events er et meget nyttigt værktøj til at understøtte din betalte annonceindsats. Ved at spore specifikke kampagner kan du se, hvilke der giver de bedste resultater, hvilket kan give dig værdifuld indsigt og lade dig fokusere på disse kampagner. Det giver dig mulighed for at fordele dit reklamebudget mere effektivt og sikre, at du får det højeste investeringsafkast (ROI). Det fører igen til øgede indtægter for din virksomhed eller i det mindste færre annonceudgifter.
Hvad er fordelene ved ad conversion events i forbindelse med markedsføring?
At inkorporere ad conversion events i din marketingstrategi giver flere fordele. For det første giver det dig mulighed for at spore og måle succesen af dine annoncekampagner, som nævnt ovenfor. Ved at forstå, hvilke annoncer der skaber konverteringer, kan du optimere dine kampagner, så de bliver så effektive som muligt.
Desuden giver ad conversion events værdifulde data til at træffe informerede marketingbeslutninger. Og du kan nemt rapportere, hvordan annoncerne på forskellige kanaler klarer sig. Det kan du bruge, når din chef spørger dig om indsatsen, budgettet eller hvad du skal fokusere på i fremtiden.
En trin-for-trin-guide til at sætte det op
Derfor er der forskellige ad conversion events at sætte op, vi vil fokusere på Google-annoncer, følg disse trin:
- I din HubSpot-konto skal du navigere til Marketing > Ads.
- Klik på Opret begivenhed i øverste højre hjørne.
- I dialogboksen skal du udfylde detaljerne for din begivenhed:
- Annoncenetværk: Vælg Google som annoncenetværk for denne begivenhed.
- Annoncekonto: Vælg den Google Ads-konto, du vil synkronisere med begivenheden.
- Livscyklusstadie: Vælg HubSpot-livscyklusstadiet for begivenheden. At forbinde det med et andet stadie i annoncekontoens livscyklus: a. Klik på dropdown-menuen under HubSpot-livscyklusstadiet. b. Vælg det tilsvarende stadie i annoncenetværkets livscyklus.
- Værdi: Angiv en pengeværdi for din begivenhed. a. Hvis du vil bruge det tilknyttede deal-beløb, skal du vælge Use the Deal amount. Den seneste tilknyttede aftale vil blive brugt. Indtast en standardværdi for tilfælde, hvor aftalen ikke har nogen værdi eller er ugyldig (lukket-tabt, ikke-positiv værdi osv.). b. Hvis du vil indtaste en brugerdefineret værdi, skal du vælge Brug en brugerdefineret værdi og indtaste det ønskede beløb.
- Inkluder i “Konverteringer”: For Google Ads-konti skal du inkludere CRM-livscyklusbegivenheden i din Google Ads-konverteringskolonne. Det fortæller Google, hvilke konverteringer der skal optimeres efter i annoncekampagner ved hjælp af automatiserede budstrategier. Læs mere i Googles dokumentation.
- Begivenhedens navn: Angiv et navn til din begivenhed.
- Klik på Opret begivenhed for at afslutte processen.
Nu har du opsat annoncekonvertering for Google-annoncer, og det burde være en smal sag at gøre det samme for Facebook, LinkedIn eller en anden kanal.
Et eksempel, hvor det er relevant for en virksomhed
Lad os sige, at du er en B2B-softwarevirksomhed, der tilbyder et projektstyringsværktøj. Du kører flere annoncekampagner rettet mod forskellige brancher og use cases. Ved at implementere ad conversion events i HubSpot Marketing Hub kan du spore, hvilke annoncer der genererer flest tilmeldinger til din produktdemo. Med disse oplysninger kan du optimere dine annoncekampagner, fordele dit budget mere effektivt og i sidste ende øge antallet af potentielle kunder, der tilmelder sig din demo, hvilket fører til mere salg og omsætning eller i det mindste mere fokuserede annonceudgifter.
Hvordan Radiant kan hjælpe dig med at udnytte funktioner i HubSpot
Hos Radiant har vi stor knowhow, og det at øve funktionerne i HubSpot for kunder og os selv har ført os til 20 anmeldelser og 5/5 start på vores HubSpot-anmeldelsesside. Vi er alle stolte HubSpot-partnere og vil meget gerne diskutere, hvordan funktionerne i HubSpot kan hjælpe dig. Så hvis du har spørgsmål om HubSpot eller Radiant, så tøv ikke med at kontakte os. Du kan med fordel også læse om rapportering af kampagner og hvordan dette kan optimere dit budget og ROI.