Sandbox i HubSpot: Det bedste testmiljø

Joakim Steenfos

28 aug, 2023
Sandbox i HubSpot: Det bedste testmiljø

I denne artikel gennemgår vi, hvad en sandbox er, formålet med den, hvad den er i HubSpot, fordelene og hvordan man opretter en i Hubspot, og hvordan man skifter til den. Alt i alt vil du få viden om, hvorvidt en det er nyttig for dig, og hvordan du skal implementere den.

Hvad er en sandbox?

Det er et testmiljø, der isolerer utestede ændringer og direkte eksperimenter fra produktionsmiljøet eller repository i forbindelse med softwareudvikling, herunder webudvikling og revisionskontrol. Det giver udviklere og brugere mulighed for at teste ny kode, funktioner eller konfigurationer uden at påvirke hovedsystemet.

Hvad er formålet?

Det primære formål med en sandbox er at:

  • Test nye funktioner: Før nye funktioner implementeres i hovedmiljøet, kan de testes for at sikre, at de fungerer som forventet.
  • Forebyg systemfejl: Ved at teste ændringer i en sandbox kan potentielle problemer identificeres og løses, før de påvirker hovedsystemet.
  • Beskyt dataintegriteten: du kan eksperimentere uden at risikere integriteten af hovedsystemets data.
  • Letter oplæringen: Nye brugere kan gøre sig fortrolige med et system i sandbox-miljøet uden at påvirke rigtige data eller systemdrift.

HubSpot har desuden deres egen produktside om dette, hvor du kan se flere fordele og formålet med sandbox-softwaren – læs mere her.

Hvad er HubSpot Sandbox?

HubSpots sandbox-software giver et testmiljø, der afspejler din produktionskonto i HubSpot. Det giver brugerne mulighed for at tilpasse og eksperimentere i HubSpot uden at påvirke deres live-data. Uanset om du bygger en tilpasset salgspipeline, udvikler et nyt tema eller tester integrationer, sikrer sandboxen, at alle aspekter af din strategi fungerer præcis efter hensigten, før du går live med den.

Fordele ved at have en sandbox

Når du har implementeret det, giver det mange fordele, især inden for softwareudvikling, test og IT-drift. Nedenfor har vi samlet nogle af de vigtigste fordele ved at have en sandbox:

  • Risikoreduktion: En sandbox giver et sikkert miljø til at teste ny kode, konfigurationer eller software uden at påvirke produktionsmiljøet. Det reducerer risikoen for at introducere fejl eller problemer for slutbrugerne.
  • Eksperimentering: Udviklere og testere kan frit eksperimentere med nye funktioner, konfigurationer eller løsninger i sandbox uden frygt for at forårsage forstyrrelser.
  • Oplæring: Nye medarbejdere eller teammedlemmer kan bruge sandbox til at gøre sig bekendt med systemer, applikationer eller processer uden at påvirke rigtige data eller operationer.
  • Replikering af problemer: Hvis der er en fejl eller et problem i produktionsmiljøet, kan det replikeres i miljøet. Det giver mulighed for dybdegående fejlfinding uden at påvirke driften.
  • Test af ydeevne: Før nye funktioner eller opdateringer rulles ud, kan ydeevnen testes i sandbox for at sikre, at der ikke er problemer med skalerbarhed eller effektivitet.
  • Omkostningseffektivitet: Test i en sandbox kan identificere problemer tidligt i udviklingsprocessen og reducere de omkostninger, der er forbundet med at løse problemer efter implementering.
  • Feedback og optimering: Flere teams eller afdelinger kan samarbejde i miljøet, dele feedback og sikre, at det endelige produkt opfylder alle krav.
  • Tillid til implementeringen: Efter grundig test i der større tillid, når man implementerer ændringer i produktionsmiljøet, fordi man ved, at de fleste potentielle problemer er blevet løst.

Alt i alt sikrer et miljøet, at eksperimenterings-, test- og udviklingsprocesserne ikke påvirker organisationens primære drift negativt.

Hvordan opretter man en sandbox i HubSpot?

Hvis du vil have dette i HubSpot, skal du først have et af følgende HubSpot-abonnementer: marketing hub enterprise, sales hub enterprise, service hub enterprise, operations hub enterprise, CMS hub Enterprise. Følg følgende trin for at oprette en:

  • Klik på ikonet for indstillinger.
  • Vælg Sandbox i menuen i venstre side.
  • Klik på Byg standard sandbox.
  • Følg nu de trin, du bliver præsenteret for, såsom at give miljøet et navn, hvilke understøttede aktiver der skal synkroniseres, såsom kontakter, formularer, lister, marketing-e-mail osv.

Hvis du har problemer med at konfigurere din sandbox i HubSpot, kan du besøge deres vidensbase eller kontakte os.

Hvordan skifter jeg til HubSpot?

Sådan skifter du til en sandbox i HubSpot:

  • Gå til indstillingerne for din HubSpot-konto.
  • Vælg “sandbox” i menuen i venstre side.
  • Klik på navnet på den sandbox, du vil have adgang til.

Det er vigtigt at bemærke, at alle ændringer, der foretages i sandbox, ikke påvirker din live HubSpot-konto, hvilket sikrer, at dine faktiske data forbliver uberørt, mens du eksperimenterer og tester i sandbox-miljøet.

Har du nogle spørgsmål, eller vil du høre hvordan Radiant kan hjælpe dig?

Kontakt os i dag og hør hvordan vi kan booste dit salg eller optimere jeres salg, marketing og CS i HubSpot

Lignende webinarer

Måske er du også interesseret i…

International Telemarketing

International Telemarketing

International telemarketing åbner døren for, at du kan nå ud over dit lokale marked og engagere sig direkte med ...