Presets in HubSpot: Skab det perfekte standard-HubSpot

Joakim Steenfos

6 sep, 2023
Presets in HubSpot: Skab det perfekte standard-HubSpot

I denne guide gennemgår vi presets eller permissions i HubSpot og hvorfor du bør begynde at bruge dem.

Hvad er Presets?

Presets er foruddefinerede indstillinger, der kan bruges i forskellige softwareværktøjer eller platforme. De giver brugerne mulighed for at anvende et specifikt sæt parametre uden at justere hver indstilling manuelt. Presets kan bruges til ting som fotofiltre eller lydindstillinger, hvilket gør tingene lettere og mere konsekvente.

Hvad er Presets i HubSpot?

I HubSpot betyder “preset” “permission sets”. Med permissions kan du indstille tilladelser til dit team på forhånd. Når du har oprettet et tilladelsessæt og indstillet tilladelser, kan du give nye og nuværende brugere de samme tilladelser ved at tildele dem tilladelsessættet.

Hvordan opretter man et sæt presets (forudindstillinger) i HubSpot?

Nedenfor er almindelige spørgsmål til at komme i gang med presets, også du har brug for en HubSpot Professional eller Enterprise løsning, men vi ser mange komme i gang med HubSpot Operations Hub.

Hvordan opsætter man Permission Sets?

  • Gå ind på din HubSpot-konto, og klik på ikonet for indstillinger i hoved-menuen.
  • Gå til “Users & Teams” i menuen i venstre side.
  • Klik på “Permission sets”.
  • klik på “Create permission set.” i højre hjørne.
  • I højre panel skal du indtaste navnet på dit permission set og navigere i fanerne for at tildele de tilladelser, som dette sæt skal have.
  • Når du er færdig, klik på “Save.”

Hvordan ændrer man Permission Set?

  • Klik på navnet på det den permission set, du vil redigere, under fanen “Permission sets”.
  • I højre panel kan du ændre dens tilladelser efter behov.
  • Klik på “Save” for at gemme dine ændringer.

Fordele ved presets (permissions sets) i HubSpot

At bruge forudindstillinger har nogle grundlæggende fordele, når du bruger HubSpot, hvor du skal strømline nogle præferencer, f.eks:

  • Nem brugeradministration: Tildel tilladelser til nye og nuværende brugere for at holde tingene konsistente på tværs af teamet.
  • Effektivitet: Spar tid ved at undgå at skulle indstille tilladelser individuelt for hver bruger.
  • Fleksibilitet: Ændr rettighedssæt i takt med, at organisationens behov ændrer sig, og sørg for, at rettighederne udvikler sig i takt med virksomhedens vækst og skiftende roller.

Ved at bruge forudindstillinger eller rettighedssæt i HubSpot kan du opretholde et struktureret og effektivt miljø og sikre, at teammedlemmer har de rigtige adgangsniveauer til deres roller.

Har du nogle spørgsmål, eller vil du høre hvordan Radiant kan hjælpe dig?

Kontakt os i dag og hør hvordan vi kan booste dit salg eller optimere jeres salg, marketing og CS i HubSpot

Lignende webinarer

Måske er du også interesseret i…