Hvornår er HubSpot det bedste valg til din B2B virksomhed?

Joakim Steenfos

26 Sep, 2021
Radiant HubSpot
HubSpot er en kraftfuld marketing automation-maskine, som mange organisationer nyder godt af. Alligevel er det ikke sikkert, det er det rigtige valg for dig. Læs med og bliv klogere på, hvornår HubSpot er den rette løsning for B2B. Platformen HubSpot er grundlagt på en erkendelse af, at kunderne har ændret sig gennem tiden. Købsrejsen er mere kompliceret end tidligere, og kunderne søger selv den nødvendige viden og uddanner sig til at træffe den rette beslutning. De vil ikke sælges noget – de vil selv købe, og HubSpot er i høj grad designet til at imødegå denne købsadfærd. Kold kanvas ligger ikke længere øverst i værktøjskassen – det gør leadgenerering gennem værdifuldt indhold. Og netop dét er årsagen til, at mange virksomheder har succes med marketingplatformen. Men spørgsmålet er, om HubSpot er det rette valg for din B2B-virksomhed? LÆS OGSÅ: Købsprocessen (og dermed salgsprocessen) for B2B har ændret sig. Kan du følge med?

For hvem er HubSpot værdiskabende?

Som udgangspunkt er HubSpot udviklet til små og mellemstore B2B-virksomheder, og det er da også her, vi oplever, at platformen primært giver værdi. Hos Radiant hjælper vi kunderne med at integrere HubSpot og eksekvere salget. I den forbindelse har vi gjort os en lang række erfaringer i forhold til, hvem der kan hente værdi i platformen. Derfor får du her – set med vores øjne – tre af de essentielle ting, der kendetegner de B2B-virksomheder, der kan drage nytte af systemet. LÆS OGSÅ: 4 Fordele ved at bruge HubSpot for B2B 

#1 – B2B-virksomheder med en kompleks ydelse/platform

Jo mere kunden har brug for at vide, inden han eller hun køber en kompleks ydelse/platform, jo mere relevant er indhold som markedsføringsteknik. Indhold der kan inspirere og uddanne kunden, mindske købsrisikoen og svare på alle de spørgsmål, der måtte være. Denne form for markedsføring kaldes også Inbound Marketing og Thought Leader, og det er lige præcis her, HubSpot har en af sine allerstærkeste sider. Og B2B-virksomheder der satser på denne strategi, vil i høj grad have glæde af HubSpot som værktøj. LÆS OGSÅ: Hvad er HubSpot og kan det øge dit B2B salg?

#2 – B2B-virksomheder med en hybrid mellem en ‘transaktionel’ og ‘relationel’ salgsproces

Med komplicerede ydelser/platforme følger ofte også lange købsprocesser. For mange virksomheder kan de strække sig over flere måneder, og i den periode er det ressourcekrævende at servicere alle potentielle kunder manuelt. Men de rette informationer serveret på rette tid er essentielt, hvis salget skal lukkes, og det er her, HubSpot kommer ind i billedet. Det er en marketing automation-platform, der gør det muligt at opsætte automatiserede e-mail og content workflows, der sørger for, at kunden får de informationer, der er relevante, når han eller hun udviser interesse for det – baseret på deres digitale adfærd. LÆS OGSÅ: 4 Redskaber der gør Pipelinestyring i HubSpot til en leg

#3 – B2B-virksomheder med en smal målgruppe

Virksomheder der arbejder med en meget smal målgruppe, kan ofte drage nytte af HubSpot, da systemet understøtter netop det. Du kan segmentere dine kunde- og målgrupper på kryds og tværs og på alle leder og kanter, og derefter kan du personliggøre budskaber, workflows, call to actions og meget mere. På den måde målretter du ikke bare det indhold, kunderne præsenteres for – du gør selve brugeroplevelsen langt mere personlig. Samtidig gør funktionerne det mulig, at du kan anvende en høj grad af tracking-informationer på kunderne, så du nøjagtig ved hvorfor, hvordan og hvornår kunderne er købsmodne. LÆS OGSÅ: 3 tips til segmentering af kundedatabasen i HubSpot 

HubSpot er det bedste valg for din B2B-virksomhed, hvis…

… du sælger en kompliceret ydelse/platform til en smal målgruppe, der går igennem en hybrid salgsproces fra den første indledende research til endeligt køb. Derudover skal du naturligvis kunne se værdien i Inbound Marketing, Thought Leader og Leadgenerering. Det kræver ressourcer – både økonomisk og tidsmæssigt – at integrere et system som HubSpot, men kommer I godt fra start, vil I opleve en kraftfuld leadgenereringsmotor, der gennem automatiserede workflows vil gøre det lettere for marketing at finde og opvarme leads og for salgsteamet at slå til på det helt rigtige tidspunkt i kundens købsrejse. Radiant er certificeret HubSpot Partner, og hvis du vil høre mere om dine muligheder med platformen, skal du endelig kontakte os. Vi er altid åbne for en dialog, og det koster ingenting at spørge. LÆS OGSÅ: Hvad er marketing automation, og hvordan kan det hjælpe din B2B virksomhed?

HubSpot er vores foretrukne marketing automation system

Der er ingen tvivl om, at HubSpot er vores absolutte favoritværktøj, når det kommer til marketing automation. Hos Radiant er vi certificeret HubSpot partner, og du er mere end velkommen til at kontakte os, hvis du vil høre mere om dine muligheder for at integrere marketing automation i din B2B-virksomhed. Som en del af vores salgsøkosystem har vi brugt millioner af DKK på at udvikle fantastiske Marketing Automation flows, som vi har implementeret for vores kunder. Du kan få en demo af vores workflows og Marketing Automation ved at skrive til os. Vi underviser ligeledes i Marketing Automation på vegne af HubSpot. Eksempelvis d. 7. oktober kl. 10:15 på et webinar med Dansk Erhverv, som du kan tilmelde dig ved at klikke her.

Har du spørgsmål eller ønsker at høre nærmere om hvordan vi kan hjælpe jer?

Kontakt os i dag og lad os tage en uforpligtende snak om jeres muligheder.

Stemmer 2021 budget overens med jeres salgs-pipeline?

Sådan kommer du i gang med performance dashboards og realtidsrapportering.

  • Mere salg
  • Bedre overblik
  • Mindre administration
  • Øget motivation
Relaterede artikler

Du kunne også være interesseret i…