HubSpot CRM – de tre versioner af Sales Hub (og hvilken løsning der passer dig)

Joakim Steenfos

3 Sep, 2021
HubSpot henvender sig til flere forskellige segmenter med deres pakkeløsninger. CRM’et og det populære Sales Hub kan bruges af både mindre virksomheder, men også af større organisationer med flere krav til funktioner. Det siges, at HubSpot efterhånden er markedsledende inden for både Small Business og Mid Size Business, hvilket betyder, at du ikke bør kassere CRM’et, før du har kigget det lidt nærmere efter i sømmene.  Spørger du os, er der flere årsager til, at HubSpot er så attraktivt – blandt andet at:
  • selve Hubspot CRM er gratis – og prissætningen er til at overskue: altså uden ekstrapriser, som eksempelvis ved Salesforce
  • systemet er intuitivt og let at arbejde med, med et fantastisk front-end-design
  • din virksomhed kan vokse med løsningen
  • du kan udvide med Marketing Hub, Sales Hub og Service Hub
  • HubSpot er markedsledende i Marketing Automation 
Som sælgere der arbejder med sælgere, er det selvsagt Sales Hub, der er vores klare favoritværktøj. Det kommer i tre versioner: Sales Starter, Sales Professional og Sales Enterprise. Neden for dykker vi lidt dybere ned i, hvad du helt konkret får med i de respektive pakker, så du lettere kan vurdere, hvilken løsning der passer til din virksomhed.  

Sales Starter

Sales Starter er det perfekte værktøj til dig, der ikke har brug for avancerede funktioner, men som bare gerne vil have mulighed for at strømline kontakten til kunderne.  De primære funktioner i Sales Starter er blandt andet:
  • e-mail tracking – så du kan se, hvem der har modtaget og åbnet dine mails
  • opkald direkte fra HubSpot med mulighed for at optage samtalen
  • mulighed for at implementere live chat på hjemmesiden
  • online mødekalender til at skabe overblik
  • planlægningsværktøj til udsendelse af e-mails.
Samtidig får du værktøjer, der kan løfte salgsudviklingen – for eksempel:
  • deal pipeline
  • salgsoptimering.
I skrivende stund starter prisen ved €41 per måned, og du skal som minimum have to betalende brugere.  

Sales Professional

Sales Professional går i daglig tale også under navnet Sales Pro. Her får du lidt flere funktioner for pengene, og det er et godt værktøj for dig, der gerne vil have mulighed for at automatisere en del af arbejdet og gøre kundekontakten mere personlig. Udover værktøjerne i Sales Starter får du blandt andet:
  • automatisk delegering af leads, opgaver og deals
  • mulighed for workflows af forskellig art
  • 1:1 video til at sende i e-mails til leads
  • mulighed for personlige e-mail workflows
  • organisering af produkter i deals og quotes
  • flere obligatoriske felter til oprettelse af kontakter, virksomheder og deals.
Prisen for Sales Professional starter ved €414 per måned, og denne løsning kræver minimum fem betalende brugere. Her kan du med fordel få yderligere discount gennem en HubSpot partner som Radiant, ligesom at du kan få en hands-on implementering.   

Sales Enterprise

Sales Entreprise er i sagens natur den største pakkeløsning, og vælger du denne løsning får du yderligere effektivitetsværktøjer og gode redskaber til coaching og udvikling af sælgere. Funktionerne omfatter blandt andet muligheden for:
  • playbooks – til at strømline opkald, salgsmøder og best practice
  • opsætning af mål
  • predictable leadscoring – en AI-løsning der hjælper med at vurdere, hvilke leads der er størst sandsynlighed for at lukke.
Du får også redskaber, der styrker effektiviteten – for eksempel:
  • quote-baserede workflows
  • e-signatur til godkendelse af tilbud
  • tracking af tilbagevendende opgaver.
Den økonomiske udgift til Sales Enterprise starter ved €1104 per måned, og her skal du have minimum 10 betalende brugere.  Vær opmærksom på, at en implementering koster et engangsbeløb på €5.500. Med en HubSpot partner, som Radiant, kan man undgå implementeringsomkostningerne til HubSpot – og med fordel prioritere en hands-on implementering fra en HubSpot Partner.   

Hvem kan have gavn af HubSpot CRM?

Som det fremgår af de forskellige løsninger, er HubSpot et værktøj, der kan gavne salgsprocessen i mange forskellige virksomheder – det kan blandt andet være:
  • SaaS virksomheder
  • B2B konsulentvirksomheder
  • Software- og it-virksomheder
  • Professional Service virksomheder
Er du usikker på, om HubSpot er den rette løsning for dig, kan vi anbefale at læse denne artikel: Hvad er HubSpot – og kan systemet øge dit B2B salg? Alternativt er du mere end velkommen til at give os et kald, så vi kan tage en snak om dine muligheder. Hos Radiant er vi certificeret HubSpot Partner, og med vores kombination af strategisk og eksekverende salg kan vi hjælpe dig med at udvikle jeres salg. Det kalder vi Salg som en Service. 

Har du spørgsmål eller ønsker at høre nærmere om hvordan vi kan hjælpe jer?

Kontakt os i dag og lad os tage en uforpligtende snak om jeres muligheder.

Stemmer 2021 budget overens med jeres salgs-pipeline?

Sådan kommer du i gang med performance dashboards og realtidsrapportering.

  • Mere salg
  • Bedre overblik
  • Mindre administration
  • Øget motivation
Relaterede artikler

Du kunne også være interesseret i…