Case: 

Vi skal nå 21,5 mio. DKK i recurring omsætning inden 2023

Kunde: Revision
0 mdr.

Tilbagebetalingstid

0 mio
Recurring omsætning vundet
0,-
Gns. recurring ordresum
0%
Win-rate på salgsmøder
001

Branchen

Revision er en branche, hvor kerneydelserne ikke skaber tilstrækkelig værdi for kunderne – og er så generiske, at det er svært at differentiere sig. Derfor har revisionshusene fokuseret på at udvide ydelsespaletten til også at omfavne eksempelvis tax, consulting, M&A. Men i bestræbelserne på at tilbyde mere, er salgsindsatsen typisk sporadisk og forældet.  

002

Udfordringer

Efter en årrække med voldsom vækst, var kunden som revisions- og rådgiverhus stagneret en smule, eftersom deres salgsindsats var mere eller mindre ad-hoc, netværksbaseret, ukoordineret og ustruktureret. Deres ambitioner om at tilbyde kunderne flere relevante ydelser betød desuden, at de skulle op i markedet og i gns. ordresummer. 

003

Løsningen

En salgsstrategi med fundament i et digitalt og adfærdsregulerende salgsøkosystem, hvor partnerne skulle iscenesættes bedre – og først inkluderes i salgsprocesser under salgsmøder, forhandling og closing. Budskaberne og salgsprocessen blev strømlinet og ansvarsfordelt, hvor et dedikeret salgsteam skulle varetage de indledende dele af salget. 

004

Samtlige partnere ved hvordan, hvornår og hvad de skal udføre under salgsprocessen 

  • 5Opnået en kraftigt forøget awareness i markedet blandt direkte relevante beslutningstagere
  • 5Top 5 over de mest markedserobrende revisionshuse i DK
  • 5Automatiseret rapportering og overblik over salgsindsatsen for alle i organisationen
  • 5Partnerne kan fokusere på det de er best til: rådgivning - og bliver derfor først inkluderet i salget, når kunderne og leads er varme
  • 5Forecasting af salg og pipeline definerer nu vækstmålsætningerne, fremfor budgetter baseret på ønsker i excel
  • 5Klare og differentierende budskaber, som flytter kunder og skaber kundeloyalitet
Se flere

Lignende cases

Formueforvaltning

Formueforvaltning

Case: Optimering af salgsproces fra A-Z og best-in-class salgsmaterialer skabte bedre grundlag for at få nye ...
Fintech

Fintech

Case: Succes med salg af platform til verdens velhavere
Corporate Finance

Corporate Finance

Case: 7 salgsmandater over 24 måneder gennem en struktureret og ansvarsfordelt salgsproces