4 fordele ved at bruge HubSpot for B2B

Joakim Steenfos

3 Aug, 2021

Det er ikke mange år siden, at sælgere måtte samle, styre og kategorisere kunder og potentielle kundeemner i manuelle systemer. I dag har mere moderne teknologi taget over, og vi anbefaler til enhver tid HubSpot til B2B-virksomheder.

Nu skriver vi, at det ikke er mange år siden, at tingene foregik manuelt, men er det hele sandheden, eller sidder der stadig sælgere derude, som indtaster oplysninger selv? 

Ja – det gør der. Og hvis du er en af dem, er det på tide at komme op af stolen, for der findes et system, der kan effektivisere hele processen, så der bliver mere tid til det vigtige: Salg. Systemerne går under begrebet CRM – Customer Relationship Management – og som HubSpot Partner er HubSpot vores foretrukne redskab. HubSpot udgør desuden rygraden i vores Salg som en Service koncept. 

Er du ikke helt overbevist om, at HubSpot kan hjælpe dig til et mere effektivt set-up, så læs med neden for, hvor vi giver dig et overblik over systemets absolutte højdepunkter. Forhåbentlig kan det så et frø i dit sind, så salgsprocessen i din virksomhed kan blive mere effektiv.

4 gode grunde til at bruge HubSpot

Vi har samlet fire af de største fordele ved HubSpot baseret på vores egne erfaringer som HubSpot partner. Er det nok til at overbevise dig – og har du brug for det – hjælper vi dig gerne i gang. Vi varetager både design, migrering, opsætning, drift og opdateringer, så du kommer godt fra start.

#1 – HubSpot er gratis 

Langt de fleste gratisversioner af CRM tilbyder meget begrænsede funktioner, men det er ikke tilfældet med HubSpot. Det er klart, der er begrænsninger, men du får det mest nødvendige i gratisversionen, og det er let at arbejde i.

Får du lyst til at udvide (det er ikke usandsynligt, når du mærker fordelene), kan du tilkøbe Sales Pro og Marketing Pro, der giver dig en masse flødeskum på toppen af lagkagen. Du får blandt andet værktøjer til leadgenerering og leadscoring, så dine sælgere kan koncentrere sig om de varmeste leads. 

 

LÆS OGSÅ: Hvad er leadgenerering, og hvordan bruger du HubSpot til leadscoring?

#2 – Mulighed for at skalere

Du kan starte med HubSpots gratisversion, og skulle det blive nødvendigt, kan løsningen vokse med din virksomhed. Der findes moduler til både salg, marketing og kundeservice: Marketing Hub, Sales Hub og Service Hub.

De integrerede løsninger tilbyder udvidede muligheder, som gør, at alle afdelinger kan drage nytte af systemet – også når de bliver større og mere komplekse. Du kan altså starte i det små og teste HubSpot, uden det koster dig en krone. Kan du mærke fordelene på bundlinjen (det vil vi vove at påstå, at du hurtigt kan), kan du skalere, så du får endnu flere værktøjer til at styrke både markting, salg og kundeservice. 

Vær dog opmærksom på hvem du anvender som HubSpot partner, eftersom kompleksiteten øges i takt med skaleringen. 

#3 – Hold styr på kommunikationen

At dokumentere og holde styr på kommunikationen med potentielle kunder kan hurtigt blive lidt af en opgave, hvis det skal gøres manuelt. HubSpot håndterer dette på enkel vis ved at tillade sælgerne at sende e-mails direkte fra platformen. På den måde gemmes korrespondancen sammen med det respektive leads kontaktoplysninger, så man hurtigt og let kan se, hvad der er blevet talt om. Er det nødvendigt, kan du desuden optage dine telefonopkald.

Denne funktion er ikke bare en stor hjælp i hverdagen for den enkelte sælger. Det er også en uvurderlig håndsrækning, når en ny sælger skal overtage efter en tidligere ansat, da alle informationer ligger samlet på ét sted.

#4 – Brugervenligt og intuitivt

HubSpot er et CRM-system, der er helt igennem brugervenligt og intuitivt. Det betyder, at du med stor sandsynlighed kan bruge det uden forudgående introduktion – og især kan du udnytte alle fordelene, hvis du får grundig oplæring i systemet.

Vi anbefaler altid, at du allierer dig med en certificeret HubSpot Partner, når du skal i gang med systemet. På den måde får du mest muligt ud af investeringen, og du sikrer effektive arbejdsprocesser fra begyndelsen.

 

LÆS OGSÅ: Skræddersy din salgsproces med det rette CRM-system

 

Har du fået smag for at teste HubSpot? Som HubSpot Partner vil vi meget gerne hjælpe dig i gang, så du kommer godt fra start og får det fulde udbytte af systemet fra begyndelsen. Det er alt andet lige lettere at vurdere potentiale og resultater, hvis du og dine medarbejdere formår at bruge funktionerne så effektivt som muligt. Alternativt kan du få inspiration til hvordan vi anvender HubSpot i vores Salg som en Service koncept, hvor salgsproces fra A-Z er automatiseret. 

Har du spørgsmål eller ønsker at høre nærmere om hvordan vi kan hjælpe jer?

Kontakt os i dag og lad os tage en uforpligtende snak om jeres muligheder.

Stemmer 2021 budget overens med jeres salgs-pipeline?

Sådan kommer du i gang med performance dashboards og realtidsrapportering.

  • Mere salg
  • Bedre overblik
  • Mindre administration
  • Øget motivation
Relaterede artikler

Du kunne også være interesseret i…