3 tips: Sådan får du mest muligt ud af HubSpot

Joakim Steenfos

27 Aug, 2021
HubSpot er uden tvivl et af markedets mest populære systemer, når det kommer til Inbound Marketing, Marketing Automation og Salg. Vi har samlet vores tre bedste tips til, hvordan du får mest værdi for pengene – læs med her. Helt overordnet kan HubSpot hjælpe dig og dine kollegaer med at øge effektiviteten i salg, skabe tættere relationer med kunderne og skabe bedre sammenhæng mellem salg og marketing.  Med det sagt udfører HubSpot ikke magi, og ingen af de nævnte ting sker af sig selv. Du skal sætte dig ind i de mange funktioner, systemet byder på, og du skal lære at udnytte dem bedst muligt. Det tager tid, og det kan være en stor mundfuld at gå i gang med – men gevinsten er stor. Neden for har vi – baseret på egne erfaringer med HubSpot – samlet vores tre bedste tips til at få mest muligt ud af det unikke system.  

1) Udnyt de mange muligheder

Det siger måske sig selv, at man skal udnytte de muligheder, systemet tilbyder, men faktum er, at mange virksomheder investerer i et stort set-up uden at have et reelt behov. Skal du udelukkende generere leads, er HubSpot at skyde langt over mål. Har du derimod planer om at udnytte nedenstående funktioner til at skabe værdi for virksomheden, er HubSpot (måske) den rigtige vej at gå. Du kan nemlig:
  • skabe optimale forhold for en god brugeroplevelse på websitet
  • producere og udgive indhold af høj kvalitet baseret på kundens købsrejse
  • segmentere kundegrupperne og dermed kommunikationen
  • opsætte automatiske workflows
  • analysere på alle tiltag
  • få fuld kontrol over din salgspipeline.
Det er omfattende muligheder, systemet byder på, men sætter du dig grundigt ind i dem, vil du opdage, at salgsprocessen hurtigt effektiviseres.  

2) Optimer samarbejdet mellem salg og marketing

Med HubSpot kan du samle alle salgs- og marketingaktiviteter på samme sted. Det gør det ikke bare lettere at samkøre taktikker i en samlet strategi, måle resultater og skabe en god brugeroplevelse på websitet – det giver også salg og marketing de bedste betingelser for at samarbejde om at skaffe og bearbejde de mest kvalificerede leads. Det betyder i sagens natur, at alle inbound aktiviteter skal flyttes til HubSpot, og samtidig skal leadgenerering, lead nuturing og hele salgsprocessen tage udgangspunkt i systemet. Når det hele spiller sammen på tværs af afdelingerne, får I et solidt datagrundlag og en højere produktivitet – og ikke mindst en kortere vej til lukkede salg.   LÆS OGSÅ: 4 fordele ved at bruge HubSpot for B2B  

3) Få en hovedansvarlig for HubSpot

Gang på gang har vi set, hvordan virksomheder investerer i HubSpot uden at få det optimale udbytte. Det kræver det rette hoved og en hel del timer at uddanne sig i HubSpot, og her kniber det for mange virksomheder – ressourcerne er ganske enkelt ikke til det. Vil du gerne opnå en god flyvehøjde med HubSpot, er det vores klare anbefaling, at du enten ansætter en medarbejder, der bliver hovedansvarlig for systemet, eller at du indgår et samarbejde med en strategisk HubSpot partner udefra. Som med al anden teknologi udvikler HubSpot sig med en hastighed, hvor det kan være svært at følge med, og derfor er det nødvendigt med en medarbejder eller en partner, der er kontinuerligt opdateret – så følger værdien nemlig med. Radiant er certificeret HubSpot partner, og vi fortæller dig ikke bare, hvordan du skal gøre – vi gør det sammen med dig. Det kalder vi Salg som en Service. 

Har du spørgsmål eller ønsker at høre nærmere om hvordan vi kan hjælpe jer?

Kontakt os i dag og lad os tage en uforpligtende snak om jeres muligheder.

Stemmer 2021 budget overens med jeres salgs-pipeline?

Sådan kommer du i gang med performance dashboards og realtidsrapportering.

  • Mere salg
  • Bedre overblik
  • Mindre administration
  • Øget motivation
Relaterede artikler

Du kunne også være interesseret i…